خبرگزاری کار ایران

۵۵ حکم قلع وقمع تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی باسمنج تبریز صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۷۵

با اجرای این احکام حدود ۶۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در شهرستان تبریز به حالت اولیه تبدیل خواهد شد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از صدور ۵۵ فقره جزای نقدی و حکم قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهر باسمنج در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا صاحبعلی اسکندری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تعداد ۵۵ فقره جزای نقدی و حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی باسمنج شهرستان تبریز صادر شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای این احکام حدود ۶۵ هزارو ۴۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در شهرستان تبریز به حالت اولیه تبدیل خواهد شد افزود: این عملیات توسط اکیپی از مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان و با حضور و همراهی نیروی انتظامی و نماینده دادسرای این شهرستان صورت می‌گیرد.
اسکندری با بیان اینکه طی سالهای اخیر با هرگونه تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی و همچنین تخریب منابع و اراضی ملی در بعضی از نقاط شهرستان تبریز به ویژه منطقه باسمنج برخورد شده است افزود: در بین سالهای ۸۵ لغایت ۳۰ آذرماه سالجاری ۱۳۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۲۶ هکتار در شهر باسمنج شناسایی شده است که خوشبختانه در حال حاضر با برخورد قانونی و احکام صادر شده در این زمینه امید آن است تا منبعد شاهد تخریب‌های غیرقانونی در این منطقه نباشیم.
وی با بیان اینکه در این مدت در منطقه باسمنج برای ۱۳۹ مورد تغییرغیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی طرح دعوی شده است افزود: از این تعداد برای ۴۶ مورد پرونده به مساحت ۲۱ هزارو ۲۰۰ مترمربع رای اخذ عوارض و جزای نقدی و برای ۱۸ مورد نیز به مساحت ۱۶هزار و ۲۰۰ مترمربع رای برائت و منع تعقیب صادر شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه در شهر باسمنج در مورد ۵۸ مورد به مساحت ۶۰ هزارو ۷۰۰ مترمربع موافقت تبصره ۴ ماده یک صادر شده است افزود: در مورد ۶۹ پرونده به مساحت ۱۶ هزار مترمربع نیز مجوز تبصره یک ماده یک صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز