خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی بستان آباد:

۲۵۰ هزارتن محصولات کشاورزی دربستان آباد تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۳

این میزان تولید سالانه از ۳۷ هزار و۲۶۳ هکتار اراضی دیم و بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی آبی حاصل می‌آید.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: این شهرستان سالانه۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین فروغی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شهرستان بستان‌آباد از لحاظ وسعت اراضی کشاورزی رتبه یازدهم و با تولید سالانه بیش از۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی رتبه دهم استان را به خود اختصاص داده است گفت: این میزان تولید از ۳۷ هزار و۲۶۳ هکتار اراضی دیم و بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی آبی حاصل می‌آید.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بستان آباد در امر تولید محصولات باغی با ده هزار و ۳۶۸ تن در رتبه ۱۵۳ قرار گرفته است افزود: با توجه به توسعه سطوح باغی در مناطق مختلف و مستعد سطح شهرستان، ارتقا کمی وکیفی آموزش‌های ترویجی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
فروغی بر اهمیت و ارزش کشت الگویی و طرح تولید محصول سالم تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح در بخش کشاورزی، علاوه برایجاد ارزش افزوده بالاو سودآوری بیشتر موجب کاهش آلودگی آب و خاک را به همراه داشته و علاوه بر آن موجب ارتقاء بهداشت عمومی جامعه نیز می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی بستان آباد افزود: این شهرستان به دلیل شرایط آب وهوایی مستعد و وجود صیفی کاران ماهر در تولید محصول هویج، ۵۹ درصد تولید هویج استان را دراختیار داشته و بالغ بر ۹/۴ درصد از مجموع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان در این شهرستان حاصل می‌آید.
فروغی گسترش صنایع تبدیلی وتکمیلی، فرآوری وبسته‌بندی محصولات کشاورزی را از موثر‌ترین گامهای ممکن در راستای کاهش حجم ضایعات محصولات تولید عنوان کرد و گفت: این مراکز با ارتقا بخشی به سطح بهره‌وری، می‌توانند در افزایش مطمئن درآمد خانوارهای روستایی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تاثیرگذار گردیده و این امر درمیان مدت، زمینه‌ لازم و مدیریت یافته توسعه مناطق روستایی منطقه را به ارمغان خواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز