خبرگزاری کار ایران

رییس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

بیش از ۵۵ درصد آب مصرفی کشاورزی در شیوه آبیاری سنتی به هدر می‌رود

کد خبر : ۱۳۲۳۸۱

در مقابل با افزایش سطوح آبیاری قطره‌ای و بارانی، بازدهی آبیاری افزایش می‌یابد و به همین میزان نیز قابلیت ذخیره سازی آبهای سطحی، زیر زمینی و آب سد‌ها فراهم می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی از اصلیترین اولویت‌های سازمان به شمار آمده و توسعه استفاده از فن آوری‌های جدید در این بخش و استفاده مدیریت یافته از منابع اصلی تولید، ازجمله اقداماتی است که در توسعه آن در تمامی سطح استان اهتمام می‌ورزد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید به اینکه یکی از راه‌های توسعه بخش کشاورزی، استفاده بهینه از منابع طبیعی وخدادادی است گفت: یکی از منابع بسیار مهم در بخش کشاورزی منابع آبی بوده و اگر از این ماده حیاتی استفاده مطلوب شود، بسیاری از مشکلات حل و با توجه به ایجاد رغبت و تمایل بالا در تولیدکنندگان به استفاده از فن آوری‌های نوین در روش‌های آبیاری، امید می‌رود تحقق منابع اعتباری است.
وی با تاکید به اینکه بیش از ۵۵ درصد آب مصرفی این بخش در شیوه آبیاری سنتی به هدر می‌رود افزود: در مقابل با افزایش سطوح آبیاری قطره‌ای و بارانی، بازدهی آبیاری افزایش می‌یابد و به همین میزان نیز قابلیت ذخیره سازی آب‌های سطحی، زیر زمینی و آب سد‌ها فراهم می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین، تغییر روش کاشت محصولات کشاورزی با گسترش کشت محصولات کم آب و توسعه سطوح زیرکشت محصولات زراعی و باغی کم توقع، با توجه به تحمل بالای آن‌ها به کم آبی، در راستای حمایت مستقیم از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی گفت: تغییر الگوی کشت توسط این سازمان در اراضی زراعی و باغی آذربایجان شرقی، با جدیت تمام دنبال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز