خبرگزاری کار ایران

نخستین دوره کاردانی آشپزی در استان برگزار شد:

رویداد آئینی فرهنگی یلدا در دانشکده علمی کاربردی خانه کارگر تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۵۰

نخستین رویداد آئینی فرهنگی یلدا در دانشکده علمی کاربردی خانه کارگر تبریز به همت اولین دانشجویان دوره کاردانی آشپزی در این دانشکده با حضور دبیر اجرایی خانه کارگر، معاون دانشگاه علمی کاربردی استان و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از تبریز، در این آئین قلیزاده، معاون اداری دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی، برگزاری چنین مراسم و فعالیت هایی را موجب تزریق نشاط اجتماعی در بین مردم بویژه جوانان ارزیابی کرد و افزود: دانشکده علمی کاربردی خانه کارگر به عنوان یکی از سه دانشکده دارای رشته آشپزی در کل کشور به عنوان یکی از دانشکده های پیشرو است که دانشجویان فعال این رشته نمایندگان خوبی برای دوره های بعدی خواهند بود.

مسلم اورنگی، رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز با اعلام این که مراسم یلدا با هدف پاسداشت عرف و سنتهایی که میراث فرهنگی کشور و هویت ایرانی اسلامی در این دانشکده به همت دانشجویان فعال رشته کاردانی آشپزی برگزار شده، رشته آشپزی را به عنوان علمی که با تمام زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی جامعه مرتبط است معرفی کرد و افزود: این حرفه نقش مهمی در حفاظت از ارزش های آئینی و سنتی جامعه دارد و آموزش آکادمیک آن همراه با دانش علمی مورد نیاز می تواند در اعتلای سلامت جامعه و احیای فرهنگ غذایی غنی ایرانی در مقابل غذاهای مدرن و خطرات آنها موثر باشد.

وی همچنین از حمایت دانشگاه علمی کاربردی استان و تشکیلات خانه کارگر از این مرکز قدردانی کرد.
کریم صادق زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز گفت: ایرانیان از ایام قدیم شب یلدا را به عنوان آخرین شب پائیزی و طولانی ترین شب سال گرامی می دارند و این رسم نیکو برای افزایش همدلی و روابط خانواده ها با هم ارزشمند است. برگزاری این مراسم در دانشکده علمی کاربردی بر این اساس اقدام ارزشمندی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز