خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند:

روستای شوردرق مرند به اجرای طرح هادی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۴

امروزه اهمیت اصلی و چشمگیر طرح هادی در اثربخشی اقتصادی آن بوده و رویکرد حاکم بر طرح هادی براین نکته تاکید دارد که با ارتقای سطح کیفی ساختار کالبدی، ساختار اجتماعی واقتصادی روستا‌ها متحول و از این راه زمینه‌های توسعه فراهم می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: اجرای طرح هادی، نیازاصلی روستای شوردرق درتوسعه بخش کشاورزی بوده که تحقق آن خواهد توانست تولیدات کشاورزی را سامان بخشیده و توان بهره برداران را در بهره‌مندی از زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی افزایش دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده، در بازدید از باغات منطقه و درحاشیه آئین ادای احترام به شهدای این روستا گفت: امروزه اهمیت اصلی و چشمگیر طرح هادی در اثربخشی اقتصادی آن بوده و رویکرد حاکم بر طرح هادی براین نکته تاکید دارد که با ارتقای سطح کیفی ساختار کالبدی، ساختار اجتماعی واقتصادی روستا‌ها متحول و از این راه زمینه‌های توسعه فراهم می‌شود.
وی افزود: گندم، جو، عدس، آفتابگردان، گوجه فرنگی، ذرت و چغندر و همچنین زرد آلو، آلبالو، آلوچه، سیب، گیلاس، سنجد، گلابی، توت و انگور و محصولات فرآوری شده بصورت سنتی شامل قیصی، گردو، بادام و فندق عمده تولیدات بخش کشاورزی این روستا را تشکیل می‌دهد که بخشی از آن در بازارهای استانی عرضه و از مرغوبیت بالایی نیز برخوردار است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند ادامه داد: چندین واحد دامی نیز در این روستا به فعالیت مشغول بوده و با اجرا شدن طرح هادی روستا قابلیت بالایی در زمینه زمینه سازی اشتغال مولد در پوشش ایجاد مراکز تولیدی نیمه صنعتی در سطح منطقه را فراهم آورد.
لازم به ذکراست روستای شور درق در فاصله۱۰ کیلومتری شهرستان مرند و درحد فاصل مرند و صوفیان قرار گرفته است. جمعیت روستا تقریبا به ۱۴۵۰ نفر و ۴۰۰ خانوار بوده و درحال حاضر دو مشکل عمده این روستا، کم آبی در فصل تابستان وعدم اجرای طرح هادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز