خبرگزاری کار ایران

نصب شش تندیس فاخر از سرداران شهید و مشاهیر بزرگ در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۸۶۷

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از نصب شش اثر فاخر برنزی از سرداران شهید و مشاهیر بزرگ آذربایجان و ایران در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از تبریز،  اکبر امجدی با اشاره به اینکه سیاست و برنامه سازمان در بحث مجسمه سازی مبتنی بر طراحی، ساخت و نصب آثار فاخر از مشاهیر آذربایجان و ایران است، گفت: بر این اساس از طریق کمیته حجم سازمان ضمن بررسی وضعیت مجسمه‌های موجود در سطح شهر مقرر شده در کنار بهسازی آنها، از مجسمه‌های نوع برنز نیز آثاری فاخر و ماندگار تهیه و در سطح شهر نصب کنیم.

وی افزود: در مرحله اول، فراخوان طراحی و اجرای تندیس برنزی شهدای والامقام دفاع مقدس شهید مهدی باکری و شهید جواد فکوری و نیز سردار ملی ستارخان منتشر شد که امروز مرحله داوری این فراخوان با حضور هیأت داوران انجام می‌گیرد.

امجدی ادامه داد: در مرحله دوم نیز فراخوان طراحی و ساخت تندیس برنزی مشاهیر بزرگ آذربایجان استاد شهریار، پروین اعتصامی و باغچه‌بان منتشر خواهد شد که جمعاً شاهد تهیه و نصب شش اثر فاخر برنزی از سرداران شهید و مشاهیر بزرگ آذربایجان و ایران در سطح شهر تبریز خواهیم بود.

مدیر‎‌عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با اشاره به تغییر رویکرد و استراتژی این سازمان مبنی بر تهیه و ساخت آثار با کیفیت هنری از جنس برنز در سطح شهر، ابراز کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان و مجسمه‌سازان بومی و کشوری شاهد خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری از مشاهیر و بزرگان و نیز شهدای والامقام در شهر تبریز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز