خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رساله حقوق امام سجاد(ع) بزرگ‌ترین منبع حقوق بشر اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۷

مدینه فاضله با عمل به رساله حقوق امام چهارم محقق می‌شود.

ایلنا: نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دایره فعالیت حقوق بشر اسلامی تنها به دفاع از حقوق مسلمانان محدود نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محمدتقی پورمحمدی، که در جلسه هیات امنای دفتر منطقه شمال غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی سخن می‌گفت افزود: رساله الحقوق امام سجاد(ع) بزرگ‌ترین منبع حقوق بشر اسلامی است.
امام جمعه مراغه با اشاره به منابع مختلف دین اسلام به ویژه جهان تشیع در خصوص رعایت حقوق انسانی در جهان اظهار داشت: افزون بر قرآن، نهج البلاغه و برخی دیگر از کتب ارزشمند جهان اسلام، امام زین‌العابدین‌(ص) به عنوان پیشوای مکتب تشیع در کتابی با عنوان رساله الحقوق بزرگ‌ترین منبع حقوق بشر اسلامی را به یادگار گذاشته‌اند.
وی یادآور شد: امام سجاد در این کتاب از ضرورت رعایت پنجاه حق در میان بشر سخن گفته که اگر رعایت شود حقوق بشر به معنای واقعی در جهان اجرایی خواهد شد و مدینه فاضله با عمل به رساله حقوق امام چهارم محقق می‌شود.
آیت الله پورمحمدی نامه ۵۳ نهج‌البلاغه امیرمومنان علی(ع) به مالک اش‌تر را نمونه بارزی از حقوق بشر است عنوان نمود و افزود: در این نامه هدایت الهی و طرح جامع زندگی بشر گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه در این نامه حضرت خطاب به مالک اش‌تر نخعی موضوعات کلیدی و مهمی را در مورد رعایت حقوق انسان‌ها بیان فرمودند ادامه داد: در آن حضرت امیر یک جمله درباره حقوق بشر و تفکر حقوق بشر از اسلام بیان می‌کند که این نشانگر دریای بی‌کران فضائل امیرالمومنین(ع) در باب حقوق بشر است.
آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه خاستگاه حقوق بشر اسلام است افزود: در رساله الحقوق از حق مردم نسبت به مسؤولان، حق مسئولان به مردم، حق پدر، مادر، ‌فرزند، استاد، زیردست و حتی حق همسایه و مردم دیگر بلاد و لزوم رعایت آن‌ها سخن به میان آمده است و اگر اصول مندرج در این کتاب به درستی رعایت شود جمهوری اسلامی ایران به طور واقع مدینه فاضله خواهد شد.
عضو هیأت امنای دفتر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه دایره فعالیت حقوق بشر اسلامی تنها به دفاع از حقوق مسلمانان محدود نمی‌شود دین اسلام را کامل‌ترین دین الهی در ارتقای جایگاه بشری عنوان نمود و گفت: اسلام نه تنها برای مسلمانان و غیرمسلمانان بلکه برای بشر و حتی برای حیوانات، نباتات و جمادات نیز حقوقی قائل شده که در دیگر ادیان جهان بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر غربی تروریست بین المللی هستند گفت: مدعیان حقوق بشر در غرب خود بزرگ‌ترین قاتل و تروریست بین المللی هستند چراکه دولت‌هایی که دم از دفاع از حقوق و کرامت انسانی می‌زنند به بهانه مبارزه با تروریسم به کشورهای اسلامی لشکرکشی می‌کنند، امروز آتش بیار معرکه شده‌اند و دستانشان به خون مردم بی‌گناه در کشورهای اسلامی آغشته شده است.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به رفتار دوگانه غرب در قبال مسأله حقوق بشر تصریح کرد: حقوق بشری که در آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب مورد تاکید است، واقعی نبوده و در حقیقت سکوت و تجاوز به حق سایر ملت هاست.
وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در جهان فقط شعار آن را می‌دهند و در برابر نقض آن در کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند ادامه داد: امروز دموکراسی و حقوق بشر بهانه‌ای برای اشغالگری، تجاوز و کشتار مردم بی‌گناه و مسلمان مظلوم جهان شده است.
آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه مبانی حقوق بشر از دیدگاه غرب، چیزی جز استثمار ملت‌های مظلوم نیست تصریح کرد: حقوق بشر اصلی در آموزه‌های دینی اسلام نهفته است و شعار حقوق بشر غرب با هدف سرپوش گذاشتن به اقدامات ضد بشری سر داده می‌شود و اگر دولتمردان غربی تنها به سفارشات مولای متقیان علی(ع) به مالک اش‌تر توجه و عمل کنند، محبوب‌ترین نزد ملت‌های خود خواهند بود، اما باید دانست که این مهم هیچ‌گاه محقق نخواهد شد چراکه با سیاست‌های توسعه طلبانه و اشغالگرانه غرب منافات دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز