خبرگزاری کار ایران

هنر دیگران را قدر شمردن هنر استاد شهریار بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۸۰۰

استاد ادبیات دانشگاه کاشان گفت: همه را دیدن، به همه در فراز و فرود توجه کردن و هنر دیگران را قدر شمردن هنر استاد شهریار بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، در سومین روز از نشست علمی ادبی روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار، "عبدالرضا مدرس‌زاده" از اساتید برجسته دانشگاه کاشان با اشاره به ابعاد شعری و شخصیتی استاد شهریار گفت:  شهریار حق بزرگی به گردن میراث معنوی و ماندگار شعر و همچنین زبان و ادبیات فارسی و آذربایجانی دارد.

وی افزود: شهریار فراتر از فراز و فرودهای شاعری بود و از فراز و فرودهایی که در زندگی و روزگارش بوده است به خوبی توانسته سربلند بیرون بیاد و امور را مدیریت کند.

مدرس زاده تصریح کرد: اخوانیه‌هایی که در شعر شهریار مشهود است در دیوان شاعران همزمانش به چشم نمی‌خورد و هنر شهریار در سرودن اخوانیه‌های نمودار شده نه در هجو و خودستایی.

این استاد دانشگاه گفت: مقطعی که فرد در آن زندگی می‌کند به انتخاب خودش نیست اما شخصیت‌های مقتدر و با فضیلت و فرهنگ این مقطع به انتخاب خود نرسیده را مدیریت کرده و توانسته‌اند ماندگار شوند و شهریار یکی از این اصخاب فضل است که با مدیریت زمان زندگی خود توانسته در تاریخ ادبی ایران ماندگار شود.

وی تاکید کرد: شهریار شدن آسان نیست و شهریار بودن شهریار در گرو «آنی» است که او داشته و در خلوت رندانه و عارفانه خود «آن» را کشف کرده و به دست آورده و با هرج و مرج های و هیاهوهای روزگار آن را از دست نداده است.

براساس این گزارش آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام ادبی استاد سیدمحمدحسین شهریار از بیست و سوم شهریورماه جاری در تبریز و شهرستانهای استان آغاز شده و تا بیست و هشتم  همین ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز