خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ۱۶ آذر؛

دانشجویان نمونه و نخبه دانشگاه تبریز تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۳۶

در این آیین از ۱۱ نفر از دانشجویان بر‌تر شاهد و ایثارگر، ۱۴ نفر از دانشجویانی که المپیاد کشوری سال گذشته رتبه زیر ۱۵ را کسب کرده‌اند و ۳۲ نفر از دانشجویان نمونه علمی دانشگاه و دانشجویان بر‌تر ورزشی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارند، همچنین از معصومه سپهری، دانشجوی دکتری فلسفه دانشگاه و نویسنده کتاب لشگر خوبان و نور الدین پسر ایران به عنوان مولف بر‌تر و عظیم قیچی ساز، دانشجوی تربیت بدنی و فاتح ۱۲ قله بالای ۸ هزار متر این دانشگاه در بخش ویژه تجلیل شد.

ایلنا: به مناسبت روز دانشجو، از ۵۷ دانشجوی نمونه، نخبه و بر‌تر دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن گرامیداشت این روز و تقدیر ویژه از دانشجویان به خاطر حضور پرشور، بانشاط و کم نظیر در این مراسم گفت: برخود می‌بالیم که این چنین جوانان بانشاط، بصیر، فهیم و با هوش داریم و باید به داشتن چنین دانشجویانی افتخار بکنیم.
ماموریت اصلی دانشگاه‌ها رشد علمی در عرصه‌های مختلف با توجه به نیاز روز جامعه است
پرویز آژیده ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را سند افتخار حرکت دانشجویان علیه استکبار جهانی و یاد آور حماسه استکبار ستیزی دانشجویان در حافظه ملت ایران بیان کرد و افزود: این روز در تاریخ ایران به عنوان نماد استقلال خواهی، استکبار ستیزی و عدالت طلبی جوانان ایران اسلامی ثبت شده است.
وی ضمن درخواست از دانشجویان برای مطالعه تاریخ کشورمان به ویژه حوادثشهریور ۱۳۲۰ و وقایع تیر ۱۳۳۱تا ۲۸مرداد ۱۳۳۲ و ضرورت عبرت آموزی از آن‌ها گفت: در این می‌ان۳۰تیر ۱۳۳۱ فرازِ افتخار و نکته اوجی است که در سایه وحدت و همدلی پدیدار شده و مایه خواری استکبار و مزدورانش گشته و برای ملت ایران عزت و سربلندی به ارمغان آورد، اما اتفاقات۱۳ ماه بعد از آن حاکی از غفلت‌ها و اختلافات تأسف باری است که کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را رقم زد.
رییس دانشگاه تبریز خودباوری و اعتماد به نفس را از جمله مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: در حال حاضر با وجود این همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها علیه کشورمان، ملت ایران به واسطه همین خودباوری و اعتماد به نفس قله‌های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند که این امر موجب خشم دشمنان گردیده است.
وی ماموریت اصلی دانشگاه‌ها را توسعه و رشد علمی در عرصه‌های مختلف با توجه به نیاز روز جامعه عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های سیاسی دانشجویان مورد حمایت جدی و لازمه نشاط و شادابی در دانشگاه‌ها است و البته این امر باید تقویت انگیزه برای تحقق ماموریت اصلی دانشگاه یعنی توسعه علمی و فرهنگی را در پی داشته باشد.
۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ کشورمان در برابر استکبار جهانی و مقاومت است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این آیین این روز مقدس را، نقطه عطفی در تاریخ کشورمان در برابر استکبار جهانی و مقاومت در برابر زیاده خواهی آنان بیان کرد و گفت: با بررسی اسناد می‌توان حوادثآن دوره را بازخوانی نمود که بهترین سند در این زمینه می‌تواند دست نوشته خود دانشجویان و شهید چمران باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی خدیوی افزود: ۱۶ آذر یادآور رشادت، خودگذشتگی و حفظ روحیه استکبار ستیزی دانشجویان را نشان می‌دهد که با بازخوانی آن دوره می‌توان در آینده در راه درست حرکت نمود.
یادآور می‌شود: در این مراسم سه دانشجوی نمونه و نخبه دانشگاه به نمایندگی از دانشجویان به ارایه نکته نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
بر اساس این گزارش، در این آیین از ۱۱ نفر از دانشجویان بر‌تر شاهد و ایثارگر، ۱۴ نفر از دانشجویانی که المپیاد کشوری سال گذشته رتبه زیر ۱۵ را کسب کرده‌اند و ۳۲ نفر از دانشجویان نمونه علمی دانشگاه و دانشجویان بر‌تر ورزشی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارند، تجلیل بعمل آمد.
لازم به ذکر است؛ در این مراسم همچنین از معصومه سپهری، دانشجوی دکتری فلسفه دانشگاه و نویسنده کتاب لشگر خوبان و نور الدین پسر ایران به عنوان مولف بر‌تر و عظیم قیچی ساز، دانشجوی تربیت بدنی و فاتح ۱۲ قله بالای ۸ هزار متر این دانشگاه در بخش ویژه تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز