خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

لایحه بودجه مدیریت جامع دریاچه ارومیه باید تنظیم و تصویب شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۰۲

برابر مفاد برنامه، بایستی مدیریت منطقه‌ای دریاچه هر دو سال بین استانهای آذربایجان غربی و شرقی در گردش باشد که با توجه به گذشت بیش از دو سال از مدیریت منطقه‌ای آذربایجانغربی و شدت آسیب‌های ناشی از خشکی دریاچه در استان، بایستی جهت استفاده از پتانسیل و توان اجرایی - سیاسی استان، مدیریت آن به آذربایجانشرقی منتقل شود.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تشکیل دومین جلسه دبیرخانه استانی مدیریت یکپارچه دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایلنا، بیوک رئیسی با اشاره به وظایف دبیرخانه استانی مبنی بر بررسی وضعیت دریاچه و عملکرد سازمان‌ها و ادارات مسئول در طول سال گفت؛ محور فعالیت همه سازمانهای مسئول، مصوبات ۱۹ ماده‌ای هیئت محترم دولت است که ملاک ارزیابی میزان توفیقات در نجات دریاچه ارومیه است.
دبیر استانی مدیریت یکپارچه دریاچه ارومیه با اشاره به ضرورت انتقال ریاست منطقه‌ای مدیریت یکپارچه دریاچه ارومیه به آذربایجانشرقی افزود: برابر مفاد برنامه، بایستی مدیریت منطقه‌ای دریاچه هر دو سال بین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در گردش باشد که با توجه به گذشت بیش از دو سال از مدیریت منطقه‌ای آذربایجانغربی و شدت آسیب‌های ناشی از خشکی دریاچه در استان، بایستی جهت استفاده از پتانسیل و توان اجرایی - سیاسی استان، مدیریت آن به آذربایجان شرقی منتقل شود.
رئیسی با اشاره به پیشنهادهای جدید طرح شده مبنی بر انتقال آب از سایر حوضه‌ها به دریاچه ارومیه گفت: درکنار بررسی طرح‌های جدید، بایستی برنامه‌های قبلی که حاصل سال‌ها کار کار‌شناسی است با جدیت پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.
دبیر استانی مدیریت یکپارچه دریاچه ارومیه پیگیری تنظیم لایحه بودجه منطقه‌ای مدیریت جامع دریاچه، طرح بومی سازی مصوبات ۱۹گانه در استان، ارائه برنامه اجرایی تامین سهم آب دریاچه از استان، جمع آوری دستاورد‌ها و نتایج حاصل از همایش‌های استانی و نظارت بر برگزاری همایش‌های پیشنهادی را از مصوبات جلسه عنوان کرد و افزود: دبیرخانه استانی وظیفه پیگیری و هماهنگی مصوبات و نظارت بر چگونگی انجام آن را برعهده خواهدداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز