خبرگزاری کار ایران

پنجمین «بغض واژه» در تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۸۱

این همایش با رویکرد تولید و خوانش اشعار مرتبط با قیام عاشورا روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه همزمان با هشتم محرم الحرام برگزار خواهد شد.

ایلنا: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد: پنجمین همایش ادبی «بغض واژه» با حضور شاعران آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی گفت: این همایش با رویکرد تولید و خوانش اشعار مرتبط با قیام عاشورا روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه همزمان با هشتم محرم الحرام برگزار خواهد شد.
میلانی گفت: در حال حاضر وظیفه خطیری برای شاعران مذهبی قابل تصویر است و شاعران در خط مقدم سلسله برنامه‌های حسینی قرار دارند.
وی افزود: شعر صحیح و به دور از اغراق و مبتنی بر مقتل‌های معتبر می‌تواند نیاز مداحان و هیئت‌های عزاداری را تأمین کند و مانع ورود آثار سخیف و به دور از واقعیت به جرگه شعر عاشورایی شود.
میلانی از شاعران خواست با افزایش دانش مذهبی و شناخت سبک‌های ادبی، آثار مراثی فاخر و ماندگار بیافرینند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی دشمنان اسلام کوچک‌ترین اشتباهات ما را رصد می‌کند تا در رسانه‌های دیداری و سایبری چهره اشتباهی از تشیع را رواج دهد.
وی در ادامه گفت: حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص چاپ و انتشار آثار ارزشی شعر عاشورایی و ایجاد ارتباط ما بین هیئت‌های حسینی و هنرمندان آمادگی لازم را دارد و امیدوار است حوزه هنری پلی ما بین این دو قشر جامعه باشد.
پنجمین سوگواره ادبی «بغض واژه» رأس ساعت ۱۸ و در محل مجتمع فرهنگی حوزه هنری(سینما قدس تبریز) برگزار خواهد شد و حضور شاعران و شعر دوستان و علاقمندان حضرت ابا عبدا… الحسین(ع) در این سوگواره آزاد خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز