خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی در تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۹

این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر نقاشی در سبک‌های مدرن با ابزار رنگ روغن، گواش و پاستل و با محوریت قیام حضرت ابا عبدا… الحسین(ع) خواهد بود.

ایلنا: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی شامل منتخب آثار تجسمی همایش ۷۲ بغض بوم در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی گفت: این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر نقاشی در سبک‌های مدرن با ابزار رنگ روغن، گواش و پاستل و با محوریت قیام حضرت ابا عبدا… الحسین(ع) خواهد بود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه لغایت ۲۵ آبان ماه و همزمان با دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل مجموعه فرهنگی، هنری سینما قدس تبریز برگزار خواهد شدافزود: ساعات بازدید این نمایشگاه حد فاصل ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر خواهد بود و بازدید از این آثار برای کلیه علاقمندان آزاد و رایگان خواهد بود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنر تجسمی مبتنی بر عقاید اسلامی و انقلابی به عنوان یکی از آغازین مقوله‌های پرداختی حوزه هنری از بدو تأسیس تا کنون یک هنر مردمی، ارزشمند و فاخر است.
میلانی با اشاره به چهره‌های چون کاظم چلیپا، حبیب‌اله صادقی و ابوالفضل عالی گفت: حوزه هنری مأمن و ملجأ هنرمندان عاشق بوده است و در کشور نام‌ها، نقش‌ها و قلم‌های ماندگاری را به عرصه هنر متعهد معرفی نموده است و انتظار داریم حوزه هنری استان هم بتواند چهره‌هایی شاخص هنر تجسمی دینی را به ایران و جهان معرفی نماید.
میلانی قیام ابا عبدالله الحسین(ع) را دارای جلوه‌های بصری والا، شگفت انگیز و مؤثر دانست و از هنرمندان خواست تا در تولید آثاری ارزشی و مخاطب‌محور و صاحب تأثیر کوشا باشند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد کتابی شامل آثار تجسمی با محوریت قیام عاشورایی در آینده نزدیک آماده چاپ و انتشار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز