خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی:

۱۴۳ مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش بین المللی دریاچه ارومیه ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۰

ژئوشیمی خاک‌های شور، الگوی کشت در شرایط شور، حاصلخیزی خاک در مناطق شور، برنامه ریزی آبیاری مناطق و منابع آب در مناطق شور را از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

ایلنا: دبیر همایش ملی تاثیر پسروی دریاچه ارومیه بر منابع آب و خاک، از بررسی و پذیرش ۱۴۳ مقاله تخصصی در دبیرخانه این همایش در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن منیری فر در آیین افتتاح این همایش در تبریز گفت: این مقالات از ۳۱ استان و دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از داوری بیش از۹۰ نفر از محققان از سراسر کشور، از این تعداد ۳۰ مقاله در هفت پانل تخصصی در دو روز برگزاری همایش ارایه می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، ژئوشیمی خاک‌های شور، الگوی کشت در شرایط شور، حاصلخیزی خاک در مناطق شور، برنامه ریزی آبیاری مناطق و منابع آب در مناطق شور را از جمله محورهای همایش عنوان کرد و گفت: چاره اندیشی برای احیای این دریاچه به علت تاثیرات مخرب آن برکشاورزی و اقتصاد منطقه ضروری است.

وی گفت: بادهای نمکی اراضی زراعی و باغی حاشیه دریاجه ارومیه را تحت تاثیر مستقیم خود قرار داده و علاوه برآن موجب خشک شدن چشمه‌ها و همچنین چاه‌های کشاورزی این حوزه و یا موجب شوری آن‌ها شده است.
منیری فر با بیان اینکه منابع آب و خاک آذربایجان شرقی در حال نابودی است افزود: زمین‌های کشت اطراف دریاچه ارومیه در حال نابودی است و مسئولان باید بر این امر مهم توجه جدی داشته باشند.
دبیر همایش ملی تاثیر پسروی دریاچه ارومیه بر منابع آب و خاک، با بیان اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان از چندین سال گذشته جلسات مختلفی با استانداری و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در این مورد داشته است ادامه داد: مشکل پس روی دریاچه ارومیه باید چاره اندیشی شود و با توجه به اینکه این یک مشکل ویژه است باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.
همایش ملی تاثیر پسروی دریاچه ارومیه بر منابع آب و خاک از سوی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با حضور کار‌شناسان و اساتید دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز