خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بستان آباد:

جایگاه کشاورزی، باید در حوزه اقتصادی کشور و تصمیمات کلان ملی ارتقاء یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۶۱

اهمیت اجرای الگوی کشت از ابلاغ آن بیشتر است. / متاسفانه تاکنون آیین نامه‌های اجرایی مربوط به این قانون تدوین و ابلاغ نشده است. / اجرای برنامه‌های توسعه همچون رعایت الگوی کشت نیازمند اهتمام این تشکل‌ها در همراه سازی کشاورزان است.

ایلنا: نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف بخش صنعت در بخش کشاورزی بدون وابستگی می‌توانیم رشد داشته باشیم.
به گزارش ایلنا، غلامرضا نوری در نشست اعضای هیئت مدیره نظام‌های صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهم کشاورزی در بودجه امسال ۵/۲ درصد است، افزود: این در حالی است که سهم بخش کشاورزی از ارزش افزوده ۱۳ درصد است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نامگذاری امسال به عنوان حماسه اقتصادی را نشانگر توجه رهبری به بخش تولید دانست و گفت: توسعه بدون وابستگی از ضرورت‌های تحقق حماسه اقتصادی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته و این بخش در حوزه اقتصادی کشور و تصمیم گیری‌های ملی جایگاه خود را یافته است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای قانون بهره وری کشاورزی بسیاری از مشکلات موجود قابل رفع است، اضافه کرد: در بخش کشاورزی مشکل قانون گذاری وجود ندارد.
وی بر گسترش فعالیت تشکل‌های غیردولتی در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه همچون رعایت الگوی کشت نیازمند اهتمام این تشکل‌ها در همراه سازی کشاورزان است.
نوری بابیان اینکه بر اساس طرح حمایت از تولید ملی قیمت گذاری تولیدات کشاورزی ۲۰ درصد سود خالص به علاوه هزینه‌های تولید لحاظ خواهد شد افزود: دولت همچون سال گذشته در بودجه ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال برای غرامت محصولات کشاورزی در نظر گرفته که در کمیسیون کشاورزی افزایش آن را به۱۰۰هزار میلیارد ریال پیشنهاد داده شده است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بیشتر مشکلات بخش کشاورزی در قانون افزایش بهره وری دیده شده است افزود: متاسفانه تاکنون آیین نامه‌های اجرایی مربوط به این قانون تدوین و ابلاغ نشده است.
نوری تاکید کرد: اهمیت اجرای الگوی کشت از ابلاغ آن بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز