خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای استان به استعلامات توجهی نکرد/ تشکیل ۲۰ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در دادگستری استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۹۸

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رویه هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی چندان رضایت بخش نبود، افزود: در حالی که تعدادی از افراد داوطلب عضویت در شوراهای شهر از جمله تبریز دارای پرونده های تخلف بودند، از سوی این هیأت تأیید صلاحیت شدند که این برای شهروندان جای سئوال و تأمل داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، موسی خلیل اللهی افزود: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی ایران تمامی دشمنان نظام در لایه هایی مختلف برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هم قسم شده بودند تا به نوعی این دوره را از رونق انداخته و مانع از حضور مردم در این عرصه مهم سیاسی شوند که با درایت آحاد مردم این نقشه دشمنان خنثی شد و بار دیگر ملت پیروز این میدان شدند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه تحریم انتخابات با شکست مواجه شد، اظهار کرد: انتخاب آقای رئیسی به ریاست جمهوری می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و ما برای موفقیت ایشان در این پست خطیر دست به دعا هستیم تا مطالبات به حق مردم جامه عمل پوشانده شود.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای این استان، گفت: این هیأت در پاره‌ای از موارد به نتیجه استعلام‌ها توجهی نکرد.

خلیل اللهی با بیان اینکه رویه هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی چندان رضایت بخش نبود، افزود: در حالی که تعدادی از افراد داوطلب عضویت در شوراهای شهر از جمله تبریز دارای پرونده‌های تخلف بودند، از سوی این هیأت تایید صلاحیت شدند که این برای شهروندان جای سئوال و تامل داشت.

وی اظهار کرد: عده‌ای از این افراد رأی قطعی و برخی رأی غیرقطعی در مراجع قضائی داشته و برخی نیز دارای پرونده مفتوحه در جریان رسیدگی داشتند که متاسفانه به‌رغم اعلام دادگستری کل استان به هیأت نظارت بر انتخابات، به این اسناد رسیدگی نشد و این افراد برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند.

خلیل اللهی با بیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری استان‌ها در حوزه نظارت و رسیدگی به پرونده های مربوط به انتخابات  شوراهای اسلامی هیچ وظیفه و ماموریتی ندارد، یادآور شد: دادگستری استان‌ها تنها جزو چهار مرجع اخذ استعلامات به شمار می‌روند که موظف به پاسخ دهی به استعلامات هیات نظارت هستند.

وی از برگزاری چندین جلسه بین خود با اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تبریز خبر داد و گفت: در این راستا بنده خودم در این جلسات مستندات تخلفاتی عده ای از نامزدها را ارائه دادم و آنها را برای بررسی دقیق پرونده ها توجیه کردم اما بی توجهی کردند.

خلیل اللهی با تاکید بر اینکه هدف عمده دادگستری آذربایجان شرقی جلوگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تخلف انتخاباتی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در شهرستان های ۲۱ گانه استان بود، ادامه داد: بر همین اساس از ماه ها قبل جلسات منظمی با نهادها و سازمان‌های مختلف درگیر انتخابات برگزار شد تا هر وقوع هر گونه تخلف ممانعت به عمل آید.

به گفته وی تاکنون تنها تعداد ۲۰ فقره پرونده تخلف انتخاباتی  در دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شد که البته این تعداد به احتمال فراوان در روزهای آینده افزایش می یابد.

خلیل اللهی همچنین به دستاوردهای دادگستری آذربایجان شرقی طی یک سال گذشته اشاره و اضافه کرد: طی این مدت اقدامات موثر و مفیدی در زمینه های حقوق عامه و حراست از بیت المال، تثبیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، اقتصاد مقاومتی، اصلاح مجرمین و اجرای برنامه های فرهنگی و عقیدتی در زندان ها، توجه به کرامت ارباب رجوع و کارمندان دادگستری، توجه ویژه به سامانه های  الکترونیکی و ارتباط مفید و موثر با آحاد مردم به انجام رسیده است.

به گفته وی دادگستری آذربایجان شرقی در بسیاری از موارد فوق رتبه های برتر کشوری را در اختیار دارد و میزان رضایت مندی مردم از این مجموعه بر اساس نظرسنجی های روزانه ۷۶ درصد بوده است.

خلیل اللهی افزود: بر اساس آخرین آمار و نظرسنجی ها ۸۶ درصد از آرای محاکم قضایی آذربایجان شرقی از سوی مراجعه گنندگان مورد پذیرش قرار می گیرد که این آمار در قیاس با سایر استان ها رقم بسیار قابل توجهی به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز