خبرگزاری کار ایران

زنگ گردشگری در مدارس آذربایجان شرقی به صدا در آمد

کد خبر : ۱۰۸۹۴۲

آموزش کودکان در مدارس، راهکاری اساسی در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: اولویت این اداره کل در توسعه گردشگری استان استفاده از ظرفیت آموزش کودکان و آشناسازی آنان با گردشگری در مدارس است.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در مراسم به صدا در آوردن زنگ گردشگری در مدرسه حجاب محله شنب غازان تبریز افزود: لزوم آموزش و آشناسازی کودکان و نوجوانان با موضوعات مرتبط با گردشگری از سنین کودکی و از طریق مدارس طی چند سال اخیر جدی گرفته شده است.
وی بی‌توجهی به ظرفیت آموزش پذیری و فرهنگ سازی میان کودکان را یکی از ضعف‌های چندین ساله صنعت گردشگری استان خواند و گفت: خوشبختانه با تمرکز بر روی این موضوع طی چند سال اخیر برنامه ریزی‌ها و اقدامات مناسبی انجام گرفته است.
محمدی برپایی تورهای متعدد رایگان تاریخی و گردشگری برای کودکان و نوجوانان و نیز حضور کار‌شناسان خبره گردشگری در مدارس سطح استان را از جمله اقداماتی خواند که برای آشناسازی بیش از پیش کودکان با گردشگری و فرصت‌های آن انجام گرفته و می‌گیرد.
یادآور می‌شود، زنگ گردشگری در مدرسه حجاب محله تاریخی شنب غازان تبریز همزمان با سراسر کشور با حضور مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به صدا درآمد.
همچنین در این مراسم مسابقاتی با طرح سوالاتی مرتبط با حوزه گردشگری آذربایجان شرقی مطرح و جوایزی به دانش آموزان بر‌تر اهدا شد.
یادآور می‌شود، برپایی تورهای رایگان تبریزگردی و استان گردی برای دانش آموزان مدارس از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته گردشگری سال جاری در آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.
گفتنی است، هفته گردشگری از ۵ مهر ماه به عنوان روز جهانی جهانگردی آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز