خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی مسیر رسیدن به گردشگری پایدار را به خوبی طی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۵

افزایش چشمگیر سفر و اقامت گردشگران داخلی و خارجی در آذربایجان شرقی و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه گواهی بر توسعه گردشگری پایدار در این استان است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تأکید کرد: این استان با ارائه عملکرد و کارنامه‌ای موفق در پنج سال اخیر مسیر رسیدن به گردشگری پایدار را به خوبی طی کرده است.
به گزارش ایلنا تراب محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گردشگری گفت: افزایش چشمگیر سفر و اقامت گردشگران داخلی و خارجی در آذربایجان شرقی و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه گواهی بر توسعه گردشگری پایدار در این استان است.
محمدی کسب چندین رتبه بر‌تر کشوری در حوزه گردشگری همچون رتبه نخست و دوم جذب گردشگر خارجی طی دو سال متوالی، کسب عنوان پرتردد‌ترین مسیر کشور در سال ۸۹، رتبه اول نظارت بر تاسیسات و واحدهای گردشگری در سال ۹۱ و کسب رتبه اول اطلاع رسانی و تبلیغات بخشی از نتایج این موفقیت‌های پنج ساله در صنعت گردشگری آذربایجان شرقی هستند.
وی با اشاره به توجه صد در صدی این اداره کل به افزایش و توسعه زیرساخت‌های گردشگری اظهار داشت: هتل آپارتمان و سفره خانه سنتی دو بخشی هستند که تا پیش از سال ۸۷ هیچ واحدی از آن‌ها در استان راه اندازی نشده بود در حالی که اکنون ۱۲ هتل آپارتمان و ۲۵ سفره خانه سنتی در آذربایجان شرقی احداثو به بهره برداری رسیده‌اند.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: افزایش دفا‌تر خدمات مسافرتی و گردشگری از ۱۱۰ به ۲۰۵ دفتر، افزایش ظرفیت مراکز اقامتی از ۵ هزار و ۱۰۰ تخت به ۸ هزار تخت و صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه هتل‌های موجود استان بخشی دیگر از این دستاوردهای پنج ساله را تشکیل می‌دهند.
هفته گردشگری از ۵ مهر ماه همزمان با روز جهانی جهانگردی آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز