خبرگزاری کار ایران

هفته دفاع مقدس با حضور پرشور دانشگاهیان در دانشگاه تبریز گرامی داشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۰۶

اگر در حال حاضر کشورهای منطقه و جهان با عظمت خاص از ملت ایران یاد می‌کنند و رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل با اقتدار تمام سیاست‌های اسراییل و آمریکا را محکوم و از حقوق هسته‌ای ایران دفاع می‌کند، به برکت جانفشانی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

ایلنا: مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و با حضور پرشور دانشگاهیان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش ایلنا نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در این آیین با بیان اینکه در جنگ ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران و به ویژه جوانان در مقابل قدرت‌های دنیا ایستادگی کردند تا ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتد، گفت: در ‌‌نهایت رزمندگان اسلام در سایه ایمان، ایثار و اتحاد و با دست خالی در برابر دشمن تا دهان مسلح به پیروزی رسیدند.
آیت الله محسن مجتهدشبستری افزود: اگر در حال حاضر کشورهای منطقه و جهان با عظمت خاص از ملت ایران یاد می‌کنند و رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل با اقتدار تمام سیاست‌های اسراییل و آمریکا را محکوم و از حقوق هسته‌ای ایران دفاع می‌کند، به برکت جانفشانی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
امام جمعه تبریز گفت: در هشت سال دفاع مقدس و با گذشت سه دهه، جوانان انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است، لذا دشمن با مایوس شدن در جبهه نظامی به جنگ نرم روی آورده است و تلاش دارد، عقاید جوانان اسلامی را تضعیف کند، لذا لازم است اساتید، دانشگاهیان و حوزویان با درک مسئولیت خطیر خویش، در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی با توطئه‌های استکبار جهانی مقابله کنند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علمی و پژوهشی دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف، از جمله فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، هوا و فضا و… خواست در کنار آموزش‌های تخصصی به رفع شبهات جوانان نیز پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به تعداد قابل توجه اساتید و کارکنان رزمنده، جانباز و ایثارگر در دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: این امری بسیار مبارک است و مطمئنا این عزیزان در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و تربیت جوانان متخصص و متعهد مثمر ثمر خواهند بود.
رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین رمز ماندگاری هشت سال دفاع مقدس را الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) بیان کرد و گفت: اگر امروزه این شهدا در جامعه ما ماندگار شدند، بیشتر به خاطر اقتدار به امام حسین(ع) و شهدای کربلا و همچنین حق مداری و ولایت پذیری آنان بوده است.
پرویز آژیده در ادامه برگزاری چنین آیینی در جامعه را در راستای ترویج فرهنگ جبهه و معنویت در جامعه و به ویژه در محیط دانشگاه دانست و افزود: ما باید برای ترویج این فرهنگ در جامعه بیش از این‌ها تلاش نماییم، زیرا ما هر چه داریم از این شهدا داریم و باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنان باشیم.
بر اساس این گزارش، ذکر خاطره از هشت سال دفاع مقدس، توسط دکتر محمد علی پرغو، جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس، شعر خوانی از سوی دکتر ابراهیم اقبالی، شاعر معاصر، تجلیل از فرزندان شهدای دانشگاه، اجرای سرودهای حماسی توسط گروه رزم نوزان لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، بر پایی نمایشگاه عکس با محوریت دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های جنبی این آیین بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز