خبرگزاری کار ایران

مدیر زندان مرکزی تبریز خبرداد؛

فرد محکوم به قصاص در تبریز بخشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۵۵

مدیر زندان مرکزی تبریز گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در این زندان با گذشت اولیای دم زندگی دوباره یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،حمید عباس زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده این مددجو که به علت نزاع ودرگیری ناخواسته و اختلاف درباره زمین های کشاورزی روستایی چندسال پیش مرتکب قتل نفس شده بود، با پیگیری های یکساله همکاران در کمیته اخذ رضایت واحد مددکاری و شورای حل اختلاف مسقر در زندان تبریز با عنایات حضرت حق، ختم به خیر شد.

وی افزود: اولیای دم این پرونده قتل باگذشت و اعلام رضایت کتبی دریک روز مانده به موعد اجرای حکم، زمینه رهایی و حیات مجدد این زندانی را فراهم کردند.

عباس زاده با اشاره به کار ارزشمند خانواده مقتول، ادامه داد: بخشیدن حیات و زندگی مختص ذات اقدس الهی است؛ گذشت و رضایت در پرونده های قصاص نفس تنها جایی است که خداوند تبارک و تعالی این شان و قدرت حیات بخشی را به بنده خویش واگذار و تفویض کرده است و کسانی که موفق به این عمل بسیار ارزشمند می شوند، در حقیقت مورد توجه و عنایت پروردگار هستند.

وی گفت: هرچند استفاده از حق قصاص در چنین مواردی به عنوان حقی از ناحیه خدا و اجرای عدالت است، ولی کسانی که موفق به گذشت و صرف نظر از اجرای این حکم و حق مسلم می شوند، به طور قطع به مرتبه بالایی از کمال و معرفت الهی رسیدند. 

مدیر زندان مرکزی تبریز یادآوری کرد: این دومین پرونده قصاص نفس در سال جاری است که منتج به اخذ رضایت می شود و در تلاش هستیم تا پایان سال با همکاری مشترک  شورای حل اختلاف و افراد متنفذ و مددکاران زندان زمینه اخذ رضایت برای این قبیل محکومان دیگر را نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز