خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

از عرضه تولیدات داخلی با برند خارجی پیشگیری شود

کد خبر : ۱۰۶۵۱۹

متاسفانه بررسی‌های به عمل آمده حاکی از این است بیشتر تولیدات داخلی با برند و مارک خارجی عرضه می‌شود.

ایلنا: هفتمین جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی در محل اتحادیه البسه وپوشاک تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه علی رغم قرارگیری البسه وپوشاک دراولویت دهم کالایی و ممنوعیت واردات آن همچنان شاهد وجود حجم زیادی از پوشاک با برندهای خارجی در سطح بازار هستیم گفت: متاسفانه بررسی‌های به عمل آمده حاکی از این است بیشتر تولیدات داخلی با برند و مارک خارجی عرضه می‌شود.
اسماعیل عطاپور با تاکید بر برخورد جدی وقاطع با این مساله افزود: با توجه به ظرفیت اشتغال زایی بالای این صنعت تقویت برند سازی وتوجه به کیفیت و تنوع در طراحی، حمایت‌های مادی ومعنوی ازاین صنعت و فرهنگ سازی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌تواند موجب احیای مجدد این صنعت در استان شود.
وی با بیان اینکه پارچه به عنوان مواد اولیه در تولید پوشاک محسوب می‌گردد، اضافه نمود: لیکن چون به عنوان کالای لوکس تلقی و در ردیف اولویت دهم کالایی قرارگرفته، با ممنوعیت واردات قانونی مواجه گردیده و این مساله آسیب‌هایی را از حیثایجاد تنوع و رقابت به این صنعت وارد نموده است.
عطاپور اظهار داشت: این موضوع باید از طریق معاونت‌های مربوطه وزارت صنعت معدن وتجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور پیگیری گردد تا واردات پارچه نیز همانند مواد اولیه سایر صنایع محسوب شده و آزاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز