خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

نام استاد شهریار، زیبنده شعر و ادب ایران زمین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۸۱

آذربایجان در طول تاریخ با عشق به میهن شناخته شده و شهریار نیز یک آذربایجانی کامل است که عشق به میهن در سراسر اشعار او متجلی است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی بر تکریم شعر و ادب و فرهنگ کشور و بزرگداشت بزرگان و مفاخر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و مقام ادبی استاد سیدمحمدحسین شهریار در تبریز اظهار داشت: نام بزرگی چون شهریار، زیبنده شعر و ادب ایران زمین است و روز ملی شعر و ادب، به حق با نام شهریار نامگذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان در طول تاریخ با عشق به میهن شناخته شده و شهریار نیز یک آذربایجانی کامل است که عشق به میهن در سراسر اشعار او متجلی است.
وی شعر «علی‌ای همای رحمت» شهریار را یک سروده بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: عشق به میهن، زادگاه و مادر از شاخصه‌های شهر شهریار است و هنگامی که او، منظومه حیدر بابا را با این غنا و عظمت می‌سراید، در واقع عشق خود را میهن نشان می‌دهد.
علیرضابیگی افزود: حیدر بابا تنها یک منطقه یا یک کوه در بخشی از آذربایجان شرقی نیست، بلکه حیدر بابا یعنی همه وطن، یعنی ایران و عشق به میهن با تمام شیرینی‌ها و فراز و نشیب‌هایش.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید از زوایای مختلف به شهریار نگریسته شود، افزود: استاد شهریار، حضور در صحنه دفاع از میهن و تجلیل از دلاوران و سلحشوران ایران اسلامی را به زیبایی انجام داد و هنگامی که مقام معظم رهبری در کسوت ریاست جمهوری، یک سال قبل از وفات شهریار به دیدار او آمدند و هدیه‌ای به او دادند، شهریار به قدری دل در گرو میهن داشت که بدون اینکه هدیه را نگاه کند آن را به رزمندگان اهدا کرد.
وی با قدردانی از تمام زحماتی که در راستای تکریم شعر و ادب ایران زمین صورت می‌گیرد، گفت: تبریز همواره سرزمینی بوده که بزرگان وفرهیختگان را در خود جای داده و در این می‌ان، استاد شهریار جایگاه رفیع و با ارزشی دارد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین پیش از این همایش با حضور در مجموعه تاریخی مقبرةالشعرای تبریز، ضمن قرائت فاتحه بر مزار استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی(شهریار) به مقام ادبی و فرهنگی این استاد شعر و ادب ایران زمین ادای احترام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز