خبرگزاری کار ایران

مدیرجهادکشاورزری مرند:

تولید زردآلو در مرند به ۱۳ هزار تن کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۲۱

وقوع خشکسالی‌های ادواری و تغییرات فاحش آب و هوایی و سرمای زودرس بهاری به عنوان مشکل عمده تولید این محصول در سال جاری‌ست.

ایلنا: مدیرجهادکشاورزری شهرستان مرندگفت: شهرستان مرند ازنظر تولید زردآلو بادارا بودن۳ هزار و ۴۰۰هکتار از اراضی باغی که ۳۰۰ هکتار آن را باغات زردآلو تشکیل داده است، مقام اول استانی را داراست.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده با اشاره به استعدادهای منطقه به لحاظ قرار گیری در دامنه رشته کوه‌های می‌شاب، افزود: این شهرستان دارای ۹۲ هزارو ۳۵۲ هکتار اراضی زراعی و باغی بوده که از این مقدار۱۱هزارو ۳۳۳ هکتار باغات مثمر و۴۳۰ هکتار غیرمثمر تشکیل داده و ۱۲ رقم محصولات سردرختی با تولید سالانه بیش از ۱۱۳ هزار تن تولید که از این مقدارحدود۴۰ درصد به کشورهای آسیای میانه و ترکیه وکشورهای حوزه خلیج فارس صادر و مابقی درخود شهرستان وسایر شهرهای کشور بصورت تازه خوری به بازار عرضه و همچنین بخشی نیز به صورت قیصی و لواشک به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان مرند توان تولید سالانه حدود۴۰ هزار تن زردآلو با متوسط عملکرد ۱۲ تن در واحد سطح را داراست ولی، وقوع خشکسالی‌های ادواری و تغییرات فاحش آب و هوایی و سرمای زودرس بهاری به عنوان مشکل عمده تولید این محصول درسال جاری، میزان تولید آن را به ۱۳ هزار تن کاهش داده است.
رحیم‌زاده با بیان اینکه شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو وصیفی‌جات به عنوان قطب در استان به شمار می‌رود افزود: در فصل بهار، بارش باران همراه با تگرگ به بیش از ۴۰ تا۵۰ درصد باغات شهرستان خسارات وارد نموده است.
گفتنی است شهرستان مرند با دارا بودن بیش از ۱۱ هزار هکتار ارضی باغی یکی از مناطق مهم کشاورزی برای توسعه اقتصادکشاورزی به شمار رفته و اکثر درآمد بهره برداران از تولید محصولات باغی تأمین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز