خبرگزاری کار ایران

۵۰ تن پسته مرغوب باغات مرند، به بازارهای مصرف عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۸۹

در صورت تامین آب مورد نیاز کشاورزی از حوضه رودخانه ارس به حوضه این شهرستان، میزان سطح زیرکشت پسته قابلیت افزایش چشمگیری را شاهد خواهد بود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: با توجه به آغاز برداشت پسته از باغات این شهرستان، پیش‌بینی تولید این محصول بالغ بر۵۰ تن با عملکرد در هر هکتار هزار کیلوگرم می‌شود که به زودی به بازارهای مصرف عرضه خواهدشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود در بعضی از اراضی مناطق ضلع غربی شهرستان مرند از نظر شوری، با هدایت الکتریکی(EC) بالا، توسعه سطح زیرکشت پسته در این مناطق مستعد از اولویت‌های اصلی این مدیریت به شمارآمده و پیش‌بینی می‌شود اراضی زیر کشت پسته در سال ۹۲ به تقریب ۵۰ هکتار، از افزایش برخوردار شود.
وی ارقام غالب پسته کاشته شده در شهرستان مرند را شاه پسند، احمدی، اکبری، اوحدی و کله قوچی ذکر کرد وافزود: این ارقام از مرغوبیت و بازارپسندی خوبی برخوردارند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرند اضافه کرد: مساحت کل باغات بارده و غیر بارده پسته در این شهرستان حدود ۱۱۰ هکتار است که از این مقدار حدود ۵۰ هکتار مثمر و ۶۰ هکتار غیرمثمر بوده و در صورت تامین آب مورد نیاز کشاورزی از حوضه رودخانه ارس به حوضه این شهرستان، میزان سطح زیرکشت این قابلیت افزایش چشمگیری را شاهد خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز