خبرگزاری کار ایران

۲۰ کارگر پلی اکریل اصفهان به دلیل اعتراضات صنفی تهدید شدند / انتشار تصویر نامه تهدید آمیز

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۴۷

چکیده: مدیران کارخانه در تاریخ ۱۸ دی ماه با ارسال نامه‌هایی جداگانه به بیش از ۲۰ کارگر پلی اکریل اصفهان، آن‌ها را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی تهدید به اخراج کرده‌اند.

بیش از ۲۰ کارگر پلی اکریل اصفهان با دریافت نامه‌هایی جداگانه از سوی مدیران کارخانه، به دلیل آنچه شرکت در «تجمعات غیرقانونی و دادن شعار» خوانده شده، تهدید به اخراج شده‌اند.

یکی از نمایندگان کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مدیران کارخانه با ارسال نامه‌هایی جداگانه به بیش از ۲۰ کارگر پلی اکریل اصفهان، آن‌ها را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی تهدید به اخراج کرده‌اند.

وی با اشاره به سایر اقدامات تهدید آمیز مدیران کارخانه، افزود: آنان حاضر نبودند قرارداد کار «کیومرثرحیمی»، یکی از چهار کارگر بازداشت شده در دور دوم تجمعات اعتراضی کارگران و چند کارگر معترض دیگر را تمدید کنند که با مقاومت و اعتراض دسته جمعی سایر کارگران از تصمیم خود منصرف شدند.

وی در تشریح مقاومت و اعتراض دسته جمعی کارگران پلی اکریل اصفهان در این خصوص، بیان کرد: کارگران پلی اکریل اصفهان در اعتراض به خودداری مدیران کارخانه از تمدید قرارداد همکاران شان در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری(۲۲ و ۲۳ دی ماه) در بازه زمانی تغییر شیفت در دو نوبت صبح و عصر در محوطه کارخانه تجمع کردند.

این نماینده کارگری در پایان تصریح کرد: قرارداد جدید کارگرانی که تمدید قرارداد نشده بودند، یک ماهه منعقد شده در حالی که قرارداد آن‌ها طی سالیان گذشته یکساله منعقد می‌شد.

گفتنی است ایلنا روز گذشته از با انتشارگزارشیاز اعمال فشار به تعدادی از فعالان کارگری که در خصوص مسائل صنفی‌شان اطلاع‌رسانی کرده بودند؛ هشدار داده بود که برخورد با فعالان کارگری به قصد انصراف آنان از فعالیت صنفی‌ طی یک ماه گذشته وارد فاز تازه‌ای شده است و این خطر وجود دارد که در صورت ادامه این برخوردها، روند اطلاع رسانی از جامعه کارگری بدلیل نبود تضمینی برای «آزادی پس از بیان» با اخلال مواجه شود.

×××

نسخه ای از نامه تهدید آمیز مدیران کارخانه و قرارداد جدید یک ماهه برخی از کارگران معترض که از سوی نمایندگان کارگران پلی اکریل اصفهان در اختیار ایلنا قرار گرفته است، در ادامه می آید:

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز