خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی در همدان طرح کرد:

درخواست تخفیف در حق بیمه راهنمایان گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۸۴

چکیده: ‌ «‌راهنمایان گردشگری مشمول بیمه مشاغل آزاد می‌شوند و بدلیل آنکه درآمد ثابتی در طول سال ندارند دولت باید برای سهم حق بیمه‌شان تخفیف قائل شود.»

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان خواستار تخفیف در خصوص هزینه سهم حق بیمه راهنمایان گردشگری شد.

«بهنام افتخاریان» در این باره به ایلنا گفت: راهنمایان گردشگری مشمول بیمه مشاغل آزاد می‌شوند و بدلیل آنکه درآمد ثابتی در طول سال ندارند دولت باید برای سهم حق بیمه‌شان تخفیف قائل شود.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری در بهترین حالت بین ۲ تا ۴ ماه از سال که به ماه‌های شلوغی گردشگر معروف است، درآمد خوبی دارند و در سایر ماه‌های سال درآمد قابل توجهی ندارند.

این فعال صنفی با اشاره به نادیده گرفته شدن حقوق صنفی راهنمایان گردشگری از سوی مسئولان دولتی تصریح کرد: تشکیل انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری با هدف دیده شدن شاغلین این صنف و احقاق حقوقشان صورت گرفت.

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته، بیش از ۱۶ انجمن صنفی در ۱۵ استان کشور از جمله تهران، اصفهان، یزد، همدان، خوزستان، کرمان، شیراز، مشهد و… شروع به کار کرده‌اند که دو انجمن صنفی در استان اصفهان، یکی در مرکز استان و دیگری در شهر کاشان تشکیل شده است و کانون سراسری کشوری در راس این انجمن‌ها فعالیت می‌کند.

افتخاریان با انتقاد از عدم پایبندی دفا‌تر گردشگری به پرداخت حداقل حقوق مصوب انجمن‌های صنفی گفت: پرداخت مزد به راهنمایان گردشگری روند ثابتی ندارد و دفا‌تر گردشگری با پرداخت روزانه ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان می‌خواهند راهنمای گردشگری را در اختیار داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری در بسیاری از ماه‌های سال کمتر از ۱۵ روز کار می‌کنند رقم پرداختی دفا‌تر گردشگری قابل قبول نیست.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان در پایان با اشاره به عدم امنیت شغلی شاغلان صنف راهنمایان گردشگری اظهار داشت: شرایط فعلی به گونه‌ای است که یک راهنمای گردشگری نمی‌تواند این حرفه را به عنوان شغل ثابتش انتخاب کند. البته شرایط در استان‌هایی که دفا‌تر گردشگری بیشتری دارند بهتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز