خبرگزاری کار ایران

سهم عابران پیاده در ایمنی ترافیک چیست

کد خبر : ۹۹۵۶۷

پیاده روی قدمتی به اندازه عمر بشر دارد که اکثر سفر‌ها برای تسهیلات حمل و نقل با پیاده‌روی آغاز و با آن روش نیز پایان می‌یابد.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: پیاده روی قدمتی به اندازه عمر بشر دارد که اکثر سفر‌ها برای تسهیلات حمل و نقل با پیاده روی آغاز و با آن روش نیز پایان می‌یابد.

به گزارش ایلنا سرهنگ «محمد رسولی» گفت: بررسی تصادفات عابران پیاده در راه‌ها نشان از سطح پایین ایمنی عابران پیاده دارد به گونه‌ای که تصادفات رخ داده با عابرین پیاده سهم عمده‌ای از مجموعه تصادفات رخ داده را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین نقاط برخورد با عابرین پیاده قسمت جلوی خودرو است گفت: در تصادفات با عابرین پیاده ابتدا مسیر خودرو با پای عابر برخورد کرده که در ‌‌نهایت سر عابر پیاده به کاپوت خودرو در نزدیک شیشه جلو که فضای بسیار محکمی است برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: تصادفات عابرین پیاده با وسائط نقلیه موتوری چالش اصلی متخصصین بهداشت عمومی طب تروما و ایمنی ترافیک است به گونه‌ای که بیش از یک سوم فوت شدگان ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان ایلام اظهار داشت: در مقایسه سرنشینان خودرو عابرین پیاده متحمل جراحات متعدد با شدت بیسش‌تر و مرگ و میر بالا‌تر می‌شد.

سرهنگ رسولی در پایان با هشدار جدی به رانندگان گفت: رانندگان عزیز باید توجه داشته باشند که کودکان کمتر از ۱۰ سال در مقایسه با دیگران قادر به درک درست از موقعیت خود در ترافیک نیستند و حتی کهنسالان قادر به واکنش مناسب در زمان بروز حادثه نیستند و در برابر جراحات و حوادث ترافیکی به شدت آسیب پذیرند پس با رعایت قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی ایمنی خود و سایرین را فراهم کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز