خبرگزاری کار ایران

"نه گفتن" سدی محكم در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۷

افرادی كه دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند مهارت "نه" گفتن را ندارند و اگر بتوانند در برابر خواسته‌های غیرمنطقی "نه" بگویند جلوی بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی گرفته می‌شود.

ایلنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: پایه واساس مهارت "نه" گفتن، تربیت خانوادگی فرد است.

به گزارش ایلنا از تبریز، امیر عباس زاده گفت: آموزش و یاد گیری "نه" گفتن در برخی شرایط و پیش آمد های اجتماعی، یكی از مهارتهایی است كه كمتر به آن توجه می شود وپایه واساس این مهارت تربیت خانوادگی فرد است. افرادی كه دچار آسیب های اجتماعی می شوند مهارت "نه" گفتن را ندارند و اگر بتوانند در برابر خواسته های غیر منطقی "نه" بگویند جلوی بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بیان "نه" ابراز عقاید و احساسات و افكار خود بطور مناسب، مستقیم و بدون بی احترامی به حقوق دیگران است. آموزش و یاد گیری "نه" گفتن در برخی شرایط و پیش آمد های اجتماعی، یكی از مهارتهایی است كه كمتر به آن توجه می شود و پایه و اساس این مهارت تربیت خانوادگی فرد است.

عباس زاده افزود: گاهی افراد توان "نه" گفتن را در خود نمی بینند و همین ویژگی، آنها را در مقابل پیشنهادها و اقدامهای همسالان تسلیم پذیر و امكان نه گفتن را از آنها سلب می كنند وی با اشاره به اینكه فردی كه مهارت نه گفتن ندارد قادر به تصمیم گیری نیست و دچار ناهمسویی یا انحرافات اجتماعی می شود، تصریح كرد: این افراد ناخواسته به كج روی اجتماعی می پردازند و هنجار شكنی می كنند بنابراین از انجا كه هنجارهای اجتماعی تنوع گسترده ای در عرصه زمان پیدا می كند، تمرین مهارت نه گفتن پایه و اساس اجتناب از افتادن در گرداب های اجتماعی است.

وی خاطرنشان كرد: داشتن مهارت بیان نه در برخی اوقات مصونیتی برای افراد به شمار می رود وجامعه را از تنشها و نا هنجاریهای ناشی از آن حفظ می‌كند.

عباس زاده با اشاره به این كه همه ما بارها در موقعیت هایی قرار گرفته ایم كه گفتن كلمه نه برای ما دشوار بوده است، افزود: اگر از آن دسته از افرادی هستید كه به دفعات مقابل چنین درخواستهایی تسلیم شده اید و احساس نارضایتی دارید ممكن است بخواهید بدانید كه چرا هنگامی كه نه گفتن را ترجیح می‌دهید "بله" می‌گویید؟؟؟

وی خاطرنشان كرد: در این صورت این احتمال وجود دارد كه شما نگران از دست دادن ارتباط مؤثر یا وارد كردن آسیبی به روابط خود با دیگران باشید زیرا آموخته اید برای این كه آسیبی به احساسات دیگران وارد نشود از خواسته‌های خود دست بكشید.

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی تاکید کرد: این افراد پیش از رضایت خود دلواپس و متوجه رضایت دیگران هستند. به گفته وی افراد، باجرات به آسانی می‌توانند آنچه را كه درونشان است صادقانه و ابراز عقیده كنند بدون آن كه آسیب و لطمه‌ای به روابط آن‌ها با دیگران وارد شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز