خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

كارگران دریانورد در سازمان جهانی كار «كرسی» جداگانه دارند؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۱

چكیده:‌«غلامرضا زنگی اهرمی ‌از فعالان صنفی کارگران دریایی می‌گوید که که کارگران دریایی دارای کرسی انحصاری در نشست سازمان جهانی کار هستند/ غلامرضا عباسی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران معقتد است که تمامی اعضای گروه هفت‌نفره کارگری، نماینده کارگران ایران در نشست اخیر سازمان جهانی کار بوده‌اند».

فعالین صنفی كارگران دریانورد از حق داشتن كرسی جداگانه و انحصاری خود در سازمان جهانی كار خبر می دهند و نسبت به عدم حضور نماینده‌ی صنفی شان در نسشت اخیر این سازمان جهانی معترضند.

به گزارش ایلنا، « غلامرضا زنگی اهرمی» ‌از اعضای انجمن صنفی کارگران دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس برای اولین بار از حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای نماینده صنفی کارگران دریایی در اجلاس سازمان جهانی کار  پرده برداشت.

این فعال صنفی در هفته ی گذشته اظهار داشت: در حالی که هیچگونه درخواستی به تشکل‌های صنفی کارگران دریایی مبنی بر معرفی نماینده برای اجلاس سازمان جهانی کار ارسال نشده است، آقای «هاشمی‌نژاد» نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای نماینده صنفی کارگران دریایی به ژنو سفر کرده است.

در همین رابطه دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ضمن بی‌اطلاعی از صحت ادعای آقای «زنگی اهرمی» به ایلنا می‌گوید: چنین مسئله‌ای بعید است، فعالین صنفی كارگران دریانورد به دلیل عدم ارتباط با كانون انجمن های صنفی كارگران كشور گمان برده اند که نماینده‌ی آنان در گروهی عازم به سازمان جهانی كار حضور ندارد.

« غلامرضا عباسی » در ادامه با اشاره به اسامی نمایندگان كارگری حاضر در سازمان جهانی كار تصریح می كند: هفت نماینده‌ی كارگری كه به ژنو سفر كردند نماینده‌ی كل صنوف كارگری كشور هستند.

همچنین یكی دیگر از فعالین صنفی كارگران دریانورد با اشاره به مقاوله نامه ی 108 سازمان جهانی كار بر لزوم حضور جداگانه ی نماینده ی كارگران دریایی در سازمان جهانی كار تاكید کرده و می‌گوید: براین اساس به تمامی كشورهایی كه دارای صنعت دریانوردی هستند، در سازمان جهانی کار یک کرسی ویژه و اضافی کارگری اختصاص داده شده است.

وی بابیان اینکه این کرسی باید در اختیار نماینده صنفی کارگران دریایی گذاشته شودگفت: با وجود آنکه در ایران کارگران دریایی فعالیت صنفی دارند اما تاکنون وزارت كار از کارگران دریایی هیچ نماینده‌ی صنفی را به سازمان جهانی كار نفرستاده است.

گفتنی است یکصد و دومین کنفرانس سالیانه سازمان جهانی کار از ۵ تا ۱۵ ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۵ تا ۳۰ خرداد ماه سال ۹۲) در شهر ژنو سوئیس برگزار شد كه اعضای گروه کارگری شامل آقایان هادی سعادتی، مجید درویش و علی اکبر سیارمه از جانب کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، سید محمد یاراحمدیان، فیروز عبدی از مجمع عالی نمایندگان کارگری، محمد گل بامری و اولیا علی‌بیگی از کانون عالی شوارهای اسلامی‌کار در آن حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز