خبرگزاری کار ایران

همزمان دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان؛

زنان مروج فرهنگ رضوی در سنندج تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۴

مناسبت‌های مختلفی برای ترویج سیره و فرهنگ رضوی در سراسر استان کردستان انجام شده است تا زمینه ساز ورود معنوی افراد به ماه رمضان فراهم شود.

ایلنا: همزمان با دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان،زنان مروج هنرمند، نویسنده، روزنامه نگار مبلغ و مروج فرهنگ رضوی در کانون شهید مطهری سنندج تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، دبیر ستاد گرامیداشت دومین دهه فرهنگ رضوی در كردستان در این مراسم اظهار داشت: جای بسی فخر و مباهات است که استان فرهنگی و هنر پرور کردستان از اول تیرماه جاری به مدت 10 روز در تمام شهرستان‌های سطح استان شاهد بربایی دهه فرهنگ رضوی است.

وی با بیان اینکه آیین افتتاحیه نخستین دهه فرهنگ رضوی سال گذشته در جوار یادمان شهدای گمنام سیران بند بانه و امسال نیز  افتتاحیه برنامه‌های این دهه را در کنار مزار شهدای گمنام سنندج برگزار کردیم،گفت: به مدت 10 روزشاهد برپایی  برنامه های دومین دهه فرهنگ رضوی در استان خواهیم بود.

میمنت آبادی هدف از برگزاری این دهه را گسترش فرهنگ و معارف رضوی و رشد و ارتقای وحدت و تقریب عنوان کرد و افزود: تبیین و ترویج سیره امام رضا(ع) یکی از بهترین و مناسبت‌ترین الگو‌های سبک زندگی اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان وجود خواهر بزرگوار امام رضا را دلیل اهمیت معنوی در استان کردستان دانست وتصریح کرد: وجود مرقد مطهر هاجره خاتون تاثیر شگرفی بر تحولات فرهنگی استان و حتی کشور داشته است.

وی یادآور شد: معرفی و گسترش ابعاد شخصیتی و اعتقادی این بانوی بزرگوار به عنوان یکی از الگوهای خاص برای بانوان ایرانی می‌تواند نقش موثری در اصلاح سبک زندگی قشرزنان در جامعه داشته باشد.

میمنت آبادی خاطرنشان کرد: مناسبت های مختلفی برای ترویج سیره و فرهنگ رضوی در سراسر استان کردستان انجام شده است تا زمینه ساز ورود معنوی افراد به ماه رمضان فراهم شود.

در پایان این مراسم از پنج تن از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران مروجان سیره نبوی تجلیل و تعدادی یاداشت و دکلمه نیز قرائت شد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز