خبرگزاری کار ایران

سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس درگفتگو با ایلنا:

تعداد پروژه‌های ناتمام به‌جا مانده در دولت احمدی‌نژاد بیشتر از دولت‌های قبل است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۳۳

اصلی‌ترین گلایه دولت احمدی نژاد در سال 84 این بود كه دولت قبلی پروژه‌های ناتمام زیادی برجای گذاشته است این درحالی است كه تعداد پروژه‌های ناتمام به‌جا مانده در دولت احمدی‌نژاد بسیار بیشتر از پروژه‌های ناتمام دوره قبل است.

انجام پروژه‌های مهر ماندگار 8 ماه پیش با هزینه‌ای در حدود 60 هزار میلیارد تومان برآورد شدند. كاملا مشخص بود باتوجه به توان مالی و مدیریتی دولت این پروژه‌ها در مدت زمان تعیین شده امكان اجرا نداشت.

حسین امیری خامكانی سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس شوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اصلی‌ترین گلایه دولت احمدی نژاد در سال 84 این بود كه دولت قبلی پروژه‌های ناتمام زیادی برجای گذاشته است این درحالی است كه تعداد پروژه‌های ناتمام به‌جا مانده در دولت احمدی‌نژاد بسیار بیشتر از پروژه‌های ناتمام دوره قبل است.

امیری خامكانی در ادامه افزود: بودجه عمرانی كشور در سال 91 برابر با 37 هزار میلیارد تومان بوده است كه به بخش‌های مختلف صنعت تخصیص داده شده بود. از این رقم كمتر از 20 درصد اعتبار پیش‌بینی شده؛ پرداخت شد و دولت توانایی پرداخت كل این اعتبار تخصیص داده شده را نداشت.

وی تاكید كرد: چگونه است كه وقتی دولت نمی‌تواند37 هزارمیلیارد تومان را تامین كند؛ انتظار دارد 60 هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های مهر ماندگار تخصیص داده شود؟!

سخنگوی كمیسیون انرژی درخصوص برگزاری جشن خودكفایی بنزین در پایان اظهار داشت: درحال حاضر امكان تولید بنزین در حد موردنیاز كشور نیست و برخی از پالایشگاه‌ها تا نیمه سال آینده آماده تولید بنزین می‌شوند.

وی از دیگر ایرادات وارد به جشن خودكفایی را عدم كنترل مصرف سوخت خواند و اضافه كرد: با همین سرعتی كه تولید بنزین در حال افزایش است، مصرف بنزین هم درحال افزایش است كه خود مانع بزرگی برای رسیدن به خودكفایی در تولید بنزین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز