خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام اختری:

آمریکا مثل ببر کاغذی خودش را باخته است/ اگر مجلس ما انقلابی نباشد، اسباب غصه برای امت اسلامی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۴۰

جبهه جهادگران ایران اسلامی بعدازظهر امروز با حضور چهره‌‌های سیاسی کشور از جمله حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی اختری عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از بنر و شعار انتخاباتی خود رو‌نمایی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در این مراسم با گرامیداشت اعیاد ربیع الاول و ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده آذربایجان، گفت: اولین سوالی که از افراد پرسیده می‌شود این است که به کدام جریان وصل هستید، جبهه جهادگران یک حرکت و جریان فکری است و رهبر معنوی آن مقام معظم رهبری است که می‌خواهد به حوزه‌های مغفول مانده فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

وی با بیان سابقه تشکیل جبهه جهاد گران افزود: جهادگران از مجلس هفتم کار خود را آغاز کرده و در کنش‌های سیاسی از جمله دادن لیست‌های انتخاباتی فعال بوده است.

عزیزی با اشاره به بیانیه گام دوم گفت: این بیانیه توصیه‌های مقام معظم رهبری برای جهاد بزرگ و ایران بزرگ بود که در سه حوزه خودسازی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی مطرح شد.

دبیرکل جببه جهادگران بیان داشت: این بیانیه دو بخش عمده دارد که بخش اول به ۴ دهه نخست انقلاب و برکات آن اشاره کرده و در بخش دوم در هفت بخش راه آینده را به ما نشان داده است.

وی درباره مراسم برگزار شده گفت: یکی از گلوگاه‌ها برای رسیدن به آرمان‌های گام دوم نیاز به یک مجلس انقلابی است و برای تشکیل مجلس انقلابی مشارکت آگاهانه لازم است که این آگاهی را روحانیون باید به مردم بدهند.

در این مراسم حجت الاسلام اختری ضمن رونمایی از بنر و شعار جهادگران، (مشارکت آگاهانه_ مجلس انقلابی_ گام دوم انقلاب)، گفت: حمد و سپاس خدایی را که بر ما امت اسلامی منت نهاد در پرتو ولایت امام و مقام معظم رهبری در انجام منویات آنها اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: مجلس جایگاهی زیر بنایی است که جبهه جهادگران می‌خواهند با حضور در این رقابت آن را شکل ببخشند.

نماینده ولی فقیه با طرح این سوال که مجلس انقلابی چگونه مجلسی است، بیان کرد: بدیهی است که اینکه یک فرد انقلابی، مومن، مسلمان باشد یا نباشد نمی‌تواند تنها موجب ادعای آن واقعیت شود بلکه همه چیز در گرو عمل بوده و همه چیز با عمل ارزیابی و شناخته می‌شود و گاهی یک مجلس با عملش خودباخته شناخته می‌شود.

وی با یادآوری سخنرانی آیت الله مدرس در مجلس چهارم گفت: مدرس آبروی آن مجلس را در برابر دشمن خارجی حفظ کرد؛ آری با عمل است که یک مجلس انقلابی یا غیر انقلابی شناخته می‌شود.

اختری با اشاره سخنان امام علی (ع) مبنی بر اینکه مردم در استعداد و توانانی مانند درخت‌های مختلف هستند که ثمره متفاوتی دارند، گفت: همچنان که ثمره‌دهی درختان یک باغ متفاوت است ثمرات میوه انسان هم با نوع میوه‌هایی که می‌دهد شناخته می‌شود.

عصو شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه با نقل قول از یک جامعه‌شناس ایرانی، گفت: دانشگاه چه چیزی به جامعه داده که ملاک باید عمل باشد.

وی با اشاره به ضربه علی (ع( در جنگ احزاب، آن را ضربه به کفر دانست و گفت: در دوره علی(ع) بود که غدیر مطرح شد، و این یعنی عملکرد او.

اختری با اشاره به فتوای میرزای شیرازی بر حرام کردن تنباکو، گفت: سه توطئه اقتصادی سیاسی و نظامی انگلستان شکست خورد و این یعنی یک عمل، شخصیت مرجعیت را معرفی کرد.

به گفته حجت الاسلام اختری انقلابی بودن به عمل آن است و در آنجا باید افراد آگاه به مسائل اسلام و جامعه باشند و در کنار آن باید متعهد باشند.

وی ادامه داد: نماینده مجلس باید خودش را مسئول بداند، مجلس انقلابی باید فکر قوی داشته و شجاع و آگاه به مسائل نگاه کند.

نماینده سابق مجلس افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های مجلس انقلابی این است که به فریضه مهم نص معتقد باشد، نص صرفا به معنای نصیحت نیست بلکه خیرخواهی هم هست.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب در هیچ حکومتی سابقه ندارد، با اشاره به سخن امام مبنی بر اینکه دشمن بر روی دروغ خود تبلیغ می‌کند و ما بر راست خود تبلیغ نکرده‌ایم، گفت: علم در هر جبهه‌ای توانایی می‌آورد و باید به صورت زیر بنایی به آن توجه شود.

وی با اشاره به متن بیانیه گام دوم گفت: اسلام می‌خواهد جهان را بگیرد و از کشورهای جهان فقط آمریکا مانده که آن هم خودش را باخته است، آمریکا مثل ببر کاغذی خودش را باخته و از نفوذ انقلاب اسلامی در ارتش خودش ترسیده است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ما از فحش‌ها و حمله‌هایی که به روحانیون می‌شود خوشحال می‌شویم، گفت: دشمن شما را جدی گرفته و حتما کاری کرده‌اید، پس به راهتان ادامه بدهید.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوئیم خوب عمل کرده‌ایم، حتی ۵۰ درصد هم عمل نکرده‌ایم، گفت: اما همین مقدار که کار کرده‌ایم ایران خلیفه الله شده است و همه کشورها که از آن فرار می‌کردند دارند به ایران گرایش پیدا می‌کنند.

اختری در پایان تصریح گرد: اگر مجلس ما انقلابی نباشد اسباب غصه و زحمت برای امت اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز