خبرگزاری کار ایران

فروش دارو از طریق شبکه های اینترنتی مورد تائید نیست

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۶۷

بیشتر داروهایی که به صورت اینترنتی فروخته می شود تقلبی است چون داروهای مورد نیاز عموم مردم را به فروش نمی رسد بلکه بیشتر داروهای لوکس از این طریق توزیع می شود.

ایلنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فروش هر نوع دارو خارج از چرخه داروخانه ها را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا صابری با بیان این که فروش دارو خارج از این چارچوب دخالت در نظام دارویی کشور محسوب می شود و جرم است، گفت: فروش اینترنتی دارو حتی در صورت داشتن تائید صحت دارو و تاریخ ممنوع است.

وی تصریح کرد: بیشتر داروهایی که به صورت اینترنتی فروخته می شود تقلبی است چون داروهای مورد نیاز عموم مردم را به فروش نمی رسد بلکه بیشتر داروهای لوکس از این طریق توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان توصیه کرد: که مکمل های دارویی نیز از طریق داروخانه ها تهیه شود چون افرادی که از طریق اینترنت دارو می فروشند بیشتر به دنبال سودجویی هستند.

محمد رضا صابری به آیین نامه ای در باره سرنوشت داروهای تقلبی کشف شده اشاره کرد و گفت: داروهایی که خارج از نظام توزیع دارویی درکشور ضبط می شود باید معدوم شود چون انبار و خودروهای حمل دارو شرایط خاص خود را دارد به عنوان مثال اگر تاریخ مصرف دارویی 2 سال قید شده این زمان برای زمانی است که دارو در شرایط استاندارد نگهداری شود نه زمانی که در زیرزمین نگهداری و غیر استاندارد توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به برخی مراجعه کنندگان به بخش مسمومیت بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اشاره کرد و گفت: بیشتر افراد به صورت سرپایی درمان می شوند با این حال دلیل مراجعه بخشی از مراجعه کنندگان به بخش مسمومیت های بیمارستان ناشی از مصرف این گونه داروهای‌خوراکی و مکمل هاست.

وی درباره خرید کالاهای بهداشتی اظهار داشت: شهروندان کالاهای بهداشتی را از مراکز معتبر خریداری کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

صابری یادآور شد: مکمل های دارویی مجازکه بیشتر جوانان برای بدن سازی استفاده می‌کنند در داروخانه ها عرضه می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز مجاز مکمل مورد نیاز را تهیه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز