خبرگزاری کار ایران

عضو كارگری شورای عالی كار:

كافرمایان به تنهایی نمی‌توانند جلوی افزایش حقوق كارگران را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۴

چكیده:«دبیر خانه كارگر اصفهان:كارگران از دولت توقع دارند تا در فرصت باقیمانده حقوق مسكن و خوار و بار را افزایش دهد/عضو كارگری شورای عالی كار: مخالفت كارفرمایان به تنهایی نمی تواند مانع از افزایش این حقوق شود».

دبیر خانه کارگر اصفهان از دولت خواست در روزهای باقی مانده از عمر خود، کار ناتمام خود را برای افزایش کمک هزینه مسکن و بن خانوار به سرانجام برساند.

اصغر برشان با اعلام این مطلب به ایلنا، گفت: موضوع کاهش فاصله دستمزد با تورم یك  خواسته قدیمی کارگران از دولت دانست.

این مقام كارگری گفت: در آخرین جلسه شورای عالی کار قرار شد فقط 10 هزار تومان به کمک هزینه مسکن خانوارهای کارگری اضافه شود که پرداخت این مبلغ ناچیزی هنوز هم تصویب و ابلاغ نشده است.

وی با تاکید بر این که هنوز فرصت کافی برای تصویب نهایی و ابلاغ این مصوبه وجود دارد، افزود: درخواست کارگران از اعضای شورای عالی کار این است که کار نیمه کاره خود را به نتیجه برسانند.

بیان این اظهارات در حالی است که احمد رضا معینی‏، رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان به عنوان یکی از اعضای گروه كارگری شورای عالی کار در این باره گفت: در آخرین جلسه‌ای که هفتم خرداد ماه برگزار شد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با افزایش حق مسکن و بن کارگران موافق بود اما کارفرمایان نظر مساعدی به این تصمیم نداشتند.

معینی گفت: اگر جلسه نهایی تشکیل شود حتی در صورت مخالفت کارفرمایان با افزایش حداقل حقوق کارگران، مصوبه با دو امضای نماینده کارگران و دولت ابلاغ خواهد شد.

این مقام کارگری همزمانی جلسه نهایی و ابلاغ این افزایش با انتخابات و برگزاری اجلاس جهانی کارILO را دلیل اصلی به تاخیر افتادن ابلاغ مصوبه جدید شورای عالی کار دانست و گفت: بیشتر مشکلاتی که در حوزه کارگری وجود دارد به دلیل کمبود نقدینگی است که بر تولید و اقتصاد نیز بی تاثیر نبوده اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز