خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی در مراسم تأسیس بسیج مهندسین کشاورزی:

دولت جدید از ظرفیت عظیم بسیج در پیشبرد کشور غفلت نکند

کد خبر : ۸۲۵۲۰

امیدواریم دولت آینده مثل دولت‌های قبلی از ظرفیت عظیم بسیج مردمی بویژه بسیج متخصصان در راه پیشبرد کشور غفلت نکند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امیدواریم دولت آینده مثل دولت‌های قبلی از ظرفیت عظیم بسیج مردمی بویژه بسیج متخصصان در راه پیشبرد کشور غفلت نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تاسیس رسمی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی که در مرکز همایش‌های شهدای پردیس برگزار شد، گفت: همانطور که حماسه سیاسی با حضور و مشارکت پرشور مردم فراهم شد، حماسه اقتصادی هم بدون حضور پرشور و مشارکت همه مردم محقق نخواهد شد و بارزترین تبلور حضور مردمی بسیج است.

نقدی با تبریک حماسه بزرگ سیاسی ملت ایران اظهار داشت: اینک همه منتظر تحقق حماسه اقتصادی هستند و این حماسه رخ نخواهد داد مگر اینکه ضعف‌های این عرصه را به طور کامل شناسایی و توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود و قابل استحصال برای تحقق این حماسه احصاء شود و زمینه های فعال سازی آن برای حل مشکلات و ضعف ها فراهم شود.

وی علمی نبودن عرصه تولید و اقتصاد و شکاف میان دانشگاه و تولید را از ضعف‌های مهم عرصه اقتصاد دانست و افزود: از سوی دیگر یکی از مهمترین قابلیتهای موجود در این عرصه نیروهای فراوان متخصص هستند که بدون شغل و رها بوده و یا در عرصه‌ای غیر از تخصص خود فعالیت می‌کنند که بسیج به عنوان پرکننده خلاء‌ها این عرصه‌ها را زیر نظر داشته و برنامه‌های لازم را تدوین و ارائه می‌کند.

نقدی با اشاره به سی و چهارمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام خمینی علیه الرحمه مبنی بر تشکیل نهاد مقدس جهاد سازندگی، تصریح کرد: امروز شاهد رویش شاخه دیگری از شجره طیبه بسیج هستیم و تولد ساختاری جدید در سازمان بسیج را جشن گرفته و رسما تاسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را اعلام می‌کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پیش از این سازمان بسیج مهندسین مجموعه‌ای از همه تخصص‌ها بود که کارکرد آن صرفا کارایی، سازماندهی و کار فرهنگی تربیتی بود، ادامه داد: ضرورت بهره‌گیری از قابلیت‌های بسیار گسترده متخصصان بسیجی در پیشبرد کشور، ما را بر آن داشت که سازماندهی بسیج را به صورت تخصصی تفکیک و در اولین قدم به مسئله کشاورزی و دامپروری به عنوان مهمترین عرصه پرداختیم که امنیت غذایی کشور را می باید از آن طریق تضمین کرد.

وی دولت جمهوری اسلامی ایران را مکلف به فراهم‌آوری زمینه تامین غذای فراوان و ارزان برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: از امروز این یک قابلیت جدید است که می تواند به کمک دولت بیاید و دولت را برای تامین غذای ارزان و فراوان یاری کند که پیشنهادهای فراوان و کارسازی در این زمینه توسط بسیج به دولت دهم تقدیم شد. هرچند در ابتدا تایید کردند اما عملی نشد.

نقدی خطاب به دولت آینده اظهار داشت: امیدواریم دولت آینده مثل دولت‌های قبلی از ظرفیت عظیم بسیج مردمی بویژه بسیج متخصصان در راه پیشبرد کشور غفلت نکند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، کمک و یاری رسانی بی مزد و منت بسیجیان مخلص و بی ادعا را در پیشبرد کشور یادآور شده و خاطرنشان کرد: از این ظرفیت عظیم بسیار اندک استفاده شده که در همان موارد هم آثار بسیار درخشانی بوده است و نمونه های آن دفاع مقدس، بسیج سازندگی با حضور میلیونی جوانان، ریشه کنی فلج اطفال و... است که این نیرو را می توان در همه عرصه‌ها به کار گرفت و حماسه آفرید و راه حماسه آفرینی همین است.

وی مهمترین ضرورت را برای جهش در تولید مواد غذایی کشور و خلق حماسه اقتصادی، علمی کردن کشاورزی و دام پروری دانست و افزود: این در حالی است که ده‌ها هزار مهندس کشاورزی و دامپروری بیکار حتی در رتبه های کارشناسی ارشد و دکتری در کشور وجود دارد که بسیج مهندسی کشاورزی می تواند این ظرفیت ها را فعال کند.

نقدی در پایان سخنان خود تاسیس سازمان مهندسین کشاورزی و توجه دولت آینده به آن را مقدمه پیشرفت‌های دیگر دانست و تصریح کرد: دولت‌های گذشته نهاد مقدس جهاد کشاورزی را از حالت نهاد انقلابی به صورت دستگاه اداری در آوردند و سازمان بسیج کشاورزی در کنار بسیج سازندگی این نهاد را احیاء و فرصت جدیدی برای کشور ایجاد می‌کند.

در این نشست جهانسوز استاد تمام دانشگاه تهران و معاون سابق وزارت کشاورزی به عنوان رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز