خبرگزاری کار ایران

اولین نشست خبری دكتر حسن روحانی با اصحاب رسانه/۶/

اگر کسی اتوبوسی و بدون بلیت وارد دولت شده باشد، کسی مسئول نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۳

دولت یازدهم با کلید و نه داس در انتخابات با رای مردم پیروز شد. دولت آینده کارآمدی و شایسته‌سالاری را مبنای کار خود قرار خواهد داد و از همه کسانی که در این هشت سال شایسته کار کردند، استفاده خواهد کرد. البته اگر کسی اتوبوسی و بدون بلیت وارد دولت شده باشد، کسی مسئول نیست.

ایلنا: حسن روحانی در بخش ششم اولین نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن مبنی بر تصمیم ایران به تصلیح دولت سوریه گفت: در رابطه با سوریه همانطور که گفتم مساله این کشور باید با نظر مردم این کشور حل و فصل شود. از نظر مردم ما در سوریه باید جنگ داخلی و دخالت خارجی پایان یابد.

وی افزود: تا زمانی که برگزاری انتخابات بعدی که در سال 2014 برگزار شود؛ باید دولت فعلی سوریه از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود و پس از انتخابات هرآنچه نظر مردم این کشور است، انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش نخست مدیر مسئول روزنامه ایران سپید(روزنامه ویژه نابینایان) مبنی بر اینکه شنیده می‌شود دولت جدید قصد تسویه حساب با مدیران کارآمد دولت فعلی را دارد، گفت: دولت یازدهم با کلید و نه با داس در این انتخابات با رای مردم پیروز شد. دولت آینده کارآمدی و شایسته سالاری را مبنای کار خود قرار خواهد داد و در این رابطه از همه کسانی که در این هشت سال شایسته کار کردند، استفاده خواهد کرد. البته اگر کسی اتوبوسی و بدون بلیت وارد دولت شده باشد، کسی مسئول نیست.

روحانی گفت: امیدواریم در دولت آینده از همه مدیران شایسته و متعهد بهره‌برداری شود و به سهم خود قول می‌دهم که در دولت آینده به کسی تهمت زده نشود.

وی همچنین در ادامه درباره‌ رابطه دولتش با دشمنان داخلی و خارجی گفت: در بعد داخلی باید تلاش کنیم تا اگر کسی فاصله گرفته است؛ جذب شود زیرا جذب کردن اولین قدم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران خیلی خوب هستند، گفت: ممکن است مردم نظر انتقادی داشته باشند؛ ما نباید این انتقاد را به دشمنی تعبیر کنیم.

وی همچنین در رابطه با موضع دولتش در مورد دشمنان خارجی گفت: البته کشور ما دشمنانی در خارج دارد و ما باید حداکثر تلاش خود را بکنیم تا دشمن خارجی را وادار کنیم تا در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و دشنه خود را نشان ندهد.

وی افزود: ملت ایران با حضور حماسی و 72 درصدی خود در حماسه 24 خرداد به جهانیان اقتدار خود را نشان داد. شور و هیجان و شادی مردمی که در روزهای قبل از انتخابات و بعداز آن در نقاط مختلف کشور مشاهده کردیم، نشان داد که همه مردم ایران به توسعه و سربلندی کشور علاقه مندند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش مدیر مسئول روزنامه سپید مبنی بر برنامه دولت درخصوص رسیدگی به وضعیت معلولان گفت: در رابطه با معلولان باید بگویم که رسیدگی به وضعیت آنان در اولویت دولت من است و این وظیفه انسانی و اسلامی دولت آینده است.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار بی بی سی که از وی درباره برنامه دولت جدید در رابطه میان ایران و انگلستان پرسیده بود، گفت: با همه کشورهای جهان که به رسمیت می‌شناسیم اگر مشکلی داشته باشیم درصدد رفع مشکل هستیم اما مبنای ما احترام متقابل به حقوق حقه ملت ایران و رعایت منافع متقابل باتوجه به عقلانیت است. امیدوارم بتوانیم در مسیر عدالت مشکلات پیش آمده ازجمله انگلستان را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز