خبرگزاری کار ایران

نشست سران گروه هشت از امروز آغاز به كار می‌كند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۰

در این نشست سران کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، کانادا، ژاپن، روسیه و انگلیس حضور دارند و درباره مسائل مختلف از جمله اقتصاد جهانی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

سی و نهمین نشست سران هشت کشور صنعتی از امروز به مدت دو روز در ایرلند شمالی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تحولات سوریه مهم‌ترین محور گفت‌وگوهای این نشست باشد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در این نشست سران کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، کانادا، ژاپن، روسیه و انگلیس حضور دارند و درباره مسائل مختلف از جمله اقتصاد جهانی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس گفته است که خواهان نشستی است که «طرفین بتوانند چشم در چشم یکدیگر، راهی از بین موانع و مخالفت‌ها پیدا کنند و به اراده سیاسی لازم برای غلبه بر مشکلات دست یابند.»
پیش از آغاز رسمی اجلاس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و دیوید کامرون با «انریکو لتا» نخست‌وزیر ایتالیا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رییس‌جمهوری فرانسه دیدار کرده و معاهده تجارت آزاد اروپا با آمریکا را بررسی می‌کنند.
به گفته کامرون، ارزش این معاهده برای انگلیس به بیش از ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد و «این رقم یک عدد انتزاعی نیست. این معاهدات تجاری مهم هستند چرا که شغل ایجاد می‌کنند، به مشتریان حق انتخاب بیشتری می‌دهند و قیمت‌ها را پایین می‌آورند.»
اقتصاد جهانی هم در دستور کار گفت‌وگوهای رسمی امروز قرار دارد و فردا موضوع فرار از مالیات، «بهشت‌های مالیاتی»، خلع سلاح هسته‌ای و مبارزه با تروریسم در دستور کار قرار می‌گیرد.
این نخستین سفر باراک اباما به ایرلند شمالی است. وی امروز صبح در بلفاست خطاب به مردم این کشور سخنرانی و امروز غروب جداگانه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد.
برای برگزاری این اجلاس که معمولا با تظاهرات گسترده اعتراضی همراه است، تدابیر شدید امنیتی در ایرلند شمالی برقرار شده است.
محل گفت‌وگو‌ها با حصاری فلزی به ارتفاع سه متر و به طول شش و نیم کیلومتر احاطه شده و حدود هشت هزار پلیس هم امنیت اجلاس را بر عهده دارند.
انتظار می‌رود امروز حدود دو هزار تن به عنوان اعتراض در اطراف محل اجلاس حضور پیدا کنند.
«آلیستر فینلی» معاون پلیس ایرلند شمالی گفته است که پلیس برای «مقابله با هر چه که با آن مواجه شود آماده است و تلاش ما این است و امیدورایم که همه چیز صلح‌آمیز باشد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز