خبرگزاری کار ایران

نورالله زاده:

تعداد صندوق‌های خرد از ۶٠٠ به ١٨٠٠ عدد رسیده است/ باید نهادسازی برای کار زنان روستایی و عشایری ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۳۷

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: هم اکنون ١٨٠٠ صندوق خرد ایجاد شده و ٨٠ میلیارد تومان به ۶٠ هزار عضو این صندوق تسهیلات اعطا شده است.

به گزارش ایلنا، «اصغر نوراله‌زاده» روز سه‌شنبه در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی که به مناسبت روز جهانی زن روستایی در مجموعه تلاش با همت وزارت جهادکشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، گفت: تا سال ٩۶ تنها ۶٠٠ صندوق خرد محلی در کشور وجود داشت و هم اکنون به ١٨٠٠ صندوق رسیده است. 

وی افزود: پایش‌ها نشان می‌دهد که این صندوق‌ها موفق بودند و باید نهادسازی برای کار زنان روستایی و عشایری ادامه یابد. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: تلاش می کنیم صندوق‌های خرد محلی در آینده، بانک پذیر شوند و معتقدم همانطور که انسان مسیر رشد را طی می کند کسب و کارها نیز اینطور هستند و امیدواریم این نهادهای کوچک، بارور شوند. 

وی بیان کرد: در بخش بازار رسانی نیز تلاش کردیم با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این بخش را توسعه دهیم. 

نوراله زاده تاکید کرد: صندوق‌های خرد محلی نشان داد که با اعداد کوچک می توان کارهای بزرگ انجام داد و در واقع با تامین های کوچک اقدامات بزرگ انجام داد . 

وی ادامه داد: در ابتدا ١۵ میلیون تومان تسهیلات به اعضای صندوق که ٣٠ نفر بودند پرداخت شد و در سالهای بعد این میزان افزایش یافت و به ٢٠ و ٣٠ میلیون تومان رسید. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان‌کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون ٣ هزار تسهیل‌گر در کشور فعالیت می‌کنند و به اعضا آموزش می‌دهند و امیدواریم با سازوکار فعالیت‌های نوین، آموزش های مجازی را فعال کنیم و از راه دور آموزش های تکمیلی ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز