خبرگزاری کار ایران

پرداخت ماهانه 1800 میلیارد ریال به مستمری بگیران قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۱۹

تامین اجتماعی استان قزوین ماهانه ۱۸۰۰ میلیارد ریال دستمزد به مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی قزوین روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این سازمان در قزوین با داشتن ۲۴۲ هزار بیمه شده و ۷۳ هزار خانوار بازنشسته و همچنین هفت هزار و ۸۰۰ خانوار مقرری بگیر بیمه بیکاری ، جمعیتی ۷۲۰ هزار نفری را تحت پوشش خود دارد.

وی اضافه کرد: این رقم ۶۴ درصد جمعیت استان قزوین را تشکیل می دهند که در مقایسه با جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور که ۵۱.۵ درصد است آمار بیشتری دارد.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۸۰۰ کارگاه در استان به تامین اجتماعی حق بیمه می‌دهند.

وی، یکی از مهم ترین چالش ها و مسایل این سازمان را ضریب پشتیبانی پایین آن عنوان کرد و افزود: این ضریب در قزوین ۳.۳ است و در کل اگر ضریب پایین عدد ۶ باشد مطلوب نیست و نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

نصیری اظهار داشت: ضریب پشتیبانی در واقع نسبت تعداد بیمه شدگان به تعداد مستمری بگیران است که هرچه تعداد بازنشستگان نسبت به بیمه پردازان افزایش یابد این ضریب پایین تر می آید.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت استان و کشور تحت پوشش این سازمان است و آینده آن به تداوم حیات این سازمان گره خورده باید با حمایت جدی و افزایش تعداد بیمه پردازان و حفظ فرصت های شغلی موجود از کاهش ضریب پشتیبانی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز