خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه کمک رسانی مردمی؛

مرکز نیکوکاری شهدای اداره کل زندان‌های البرز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۲۵۸

مرکز نیکوکاری شهدای اداره کل زندان‌های البرز باهدف توسعه خیر و احسان، هم‌افزایی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند، یاری‌رسانی به زندانیان پس از آزادی و بازگشت به جامعه و خدمت‌رسانی بهتر به خانواده زندانیان نیازمند افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فرد با تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی تمامی نهادها و سازمان‌ها به‌ منظور نقش‌آفرینی در راستای رفع نیازهای متنوع جامعه گفت: درگذشته انجام امورات حمایتی در اداره کل زندان‌های استان البرز انجام می‌شده، لکن مرکز نیکوکاری شهدای سازمان زندان‌های البرز نوعی وحدت افق و نگاهی جامع در جهت به‌کارگیری ظرفیت نیکوکاران برای کمک به زندانی برای بازگشت به جامعه پس از آزادی، گره‌گشایی، حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مقوله زندان و زندانی در اغلب موارد مقدمه‌ای از محرومیت دارد و پیامدهایی که موجب محرومیت شده را می‌بایست کنترل کنیم افزود: کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد با استفاده از چهار دهه تجربه از طریق هم‌افزایی، هم‌گرایی و اقدام مشترک الگوهای کارآمد را به مراکز نیکوکاری ارائه کند. به‌عنوان نمونه مرکز نیکوکاری شهدای سازمان زندان‌های البرز می‌تواند در قالب طرح محسنین و درزمینهٔ جذب خیران برای کمک ماهانه و مستمر به فرزندان خانوارهای زندانی بد سرپرست اقدام کند.

محمدی فرد با اشاره به الگوی موفق راه‌اندازی مرکز نیکوکاری فرهنگیان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند گفت: در سال‌های گذشته و در برگزاری جشن عاطفه‌ها نگاه این نهاد به رفع نیاز حدود پنج هزار دانش‌آموز و دانشجو از میان خانوارهای مددجو بود، حال‌آنکه پس از آغاز به کار مرکز نیکوکاری فرهنگیان و شناسایی صورت گرفته عدد دانش‌آموزان محروم استان ۲۵ هزار نفر اعلام شد و بحمدالله توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های این مرکز و اختصاص بخشی از کمک‌های اهدایی خیران کمیته امداد به مرکز نیکوکاری فرهنگیان دامنه رفع نیاز دانش‌آموزان را به سطح نفرات شناسایی‌شده آموزش‌وپرورش گسترش دهیم.

سید عبدالله مرتضوی مدیرکل زندان‌های البرز در این مراسم با تأکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در اداره کل زندان‌های استان البرز در سایر ادارات کل کشور بی‌سابقه است و می‌بایست به آن نگاهی ملی داشته باشیم تا به‌عنوان الگوی کشوری در آینده به همه استان‌ها تعمیم پیدا کند گفت: استان البرز بیشترین زندان و آمار زندانی را در کشور دارد و امیدواریم افتتاح مرکز نیکوکاری برای ما فتح بابی خیر باشد. خداوند را شاکریم که بستری برای خدمت فراهم‌شده است و به همه همکارانم توصیه می‌کنم که برایشان اصل خدمت مهم باشد و اینکه چه کسی و چه مجموعه‌ای کار را انجام داده اهمیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز