خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد تیم‌ها در ثانیه‌های پایانی لیگ برتر

استقلال بدترین تیم و فولاد بهترین تیم لحظات طلایی

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۰۳۸

6 هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و در 48 بازی‌ای که برگزار شده 8 بازی بوده که بعد از دقیقه 90 گل داشته است.

به گزارش ایلنا، 6 هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و در 48 بازی‌ای که برگزار شده 8 بازی بوده که بعد از دقیقه 90 گل داشته. از این 8 بازی در 6 بازی گلی که به ثمر رسیده در کسب امتیاز دو تیم تاثیرگذار بوده. پرسپولیس آخرین تیمی بود که در بازی هفته‌ی ششم قربانی گل در ثانیه‌های پایانی شد و بازی را به میزبان خود شهرخوردو واگذار کرد. در این گزارش سهم تیم‌ها از گل‌های بعد از دقیقه 90 در لیگ نوزدهم را بررسی کرده‌ایم.

5 امتیاز از دست رفته

استقلال در لیگ نوزدهم از نظر امتیازی عملکرد قابل قبولی نداشته. شاگردان آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی در 6 بازی خود 6 امتیاز گرفته‌اند. استقلال بیشتر از هر تیم دیگر بعد از دقیقه 90 در رقابت‌های این فصل لیگ برتر گل خورده‌. آبی‌های تهرانی هفته‌ی اول در تبریز مقابل ماشین سازی یک امتیاز را در دقیقه 94 از دست دادند. آن‌ها در بازی هفته‌ی دوم خود به جای 3 امتیاز یک امتیاز مقابل فولاد با گلی که در دقیقه 95 خوردند، گرفتند. هفته پنجم هم مقابل ذوب‌آهن این ارسلان مطهری بود که در دقیقه 91 گل تساوی را به استقلال زد تا 2 امتیاز دیگر هم شاگردان استراماچونی از دست بدهند. استقلال اگر 5 امتیازی که بعد از دقیقه 90 به بعد در این فصل از دست داده بود را گرفته بود، در پایان هفته‌ی ششم با کسب 11 امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رده‌ی چهارم جدول رده بندی قرار داشت.

بیشترین امتیاز در ثانیه‌های پایانی

فولاد خوزستان این فصل همراه با جواد نکونام از 6 بازی ابتدایی لیگ 9 امتیاز دارد و در رده‌ی ششم جدول رده بندی قرار گرفته است. فولادی‌ها که لیگ را با شکست خانگی مقابل صنعت نفت آغاز کردند، در دومین بازی مقابل میزبان خود استقلال در ورزشگاه آزادی با گل دقیقه 95 امیرحسین باقرپور از شکست گریختند و یک امتیاز شیرین را از تهران کسب کردند. آن‌ها اولین باخت این فصل شهرخودرو را هم بعد از 3 برد پیاپی شاگردان یحیی در لیگ در هفته‌ی چهارم و با گلزنی مهاجم شناخته شده خود لوسیانو پریرا در دقیقه 92 رقم زدند. فولاد با 2 گلی که در ثانیه‌های پایانی این فصل زده، بیشتر از هر تیم دیگری در این ثانیه‌ها امتیاز بدست آورده است. 3 امتیازی که فولاد در این ثانیه‌ها بدست آورده بهترین عملکرد یک تیم در لیگ نوزدهم بوده است.

سود یک امتیازی

شاگردان یحیی گل‌محمدی با گلی که از فولاد بعد از دقیقه 90 خوردند یک امتیاز بازی خانگی خود را از دست دادند اما شهرخودرویی‌ها با گلی که این هفته در دقیقه 93 توسط فرشاد فرجی به پرسپولیس زدند به جای یک امتیاز، 3 امتیاز بازی با پرسپولیس را کسب کردند. شهرخودرو این فصل 2 امتیاز بعد از دقیقه 90 کسب کرده و یک امتیاز هم از دست داده که این ثانیه‌های طلایی برای شاگردان یحیی سود یک امتیازی به همراه داشته. این یک امتیاز تفاوتی در وضعیت فعلی شهرخوردو که با 13 امتیاز در رده‌ی سوم جدول رده بندی قرار دارد، به وجود نمی‌آورد.

2 گل و 2 امتیاز

ماشین سازی تبریز این فصل 2 گل بعد از دقیقه 90 به ثمر رسانده. یکی از این گل‌ها برد خانگی خوب مقابل استقلال را رقم زده و گل دیگر هم پیروزی این تیم مقابل شاهین شهرداری بوشهر را تثبیت کرده. گل ثانیه پایانی 2 امتیاز شیرین را به امتیازات این فصل ماشین سازی اضافه کرده است. گل دقیقه 93 ماشین سازی به شاهین که برد 4 بر 2 تبریزی‌ها را رقم زد، تاثیری در امتیاز گرفته شده شاگردان خطیبی در آن بازی نداشت و فقط باعث شد با اختلاف گل بیشتر میهمان خود را شکست دهند.

شکست تلخ

پرسپولیس که در بازی جام حذفی مقابل ماشین سازی در تبریز با گل ثانیه‌های پایانی وحید امیری میزبان خود را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها صعود کرد، این هفته با گل دقیقه 92 بازی را به میزبان خود شهر خوردو واگذار کرد تا یک امتیاز حساس را در مشهد از دست دهد. پرسپولیسی‌ها که با کسب 9 امتیاز در دره‌ی هفتم جدول رده بندی قرار دارند اگر یک امتیاز بازی با شهرخودرو را گرفته بودند الان در رده‌ی پنجم جدول رده بندی قرار داشتند.

تغییری به وجود نمی‌آمد

ذوب‌آهن این فصل یک گل بعد از دقیقه 90 به ثمر رسانده. شاگردان علیرضا منصوریان با گل دقیقه 91 ارسلان مطهری یک امتیاز شیرین را مقابل استقلال کسب کردند.

شاهین شهرداری بوشهر که 2 گل بعد از دقیقه 90 در این فصل خورده این دو گل خورده‌ی آن‌ها تاثیری در امتیازات کسب شده‌ی آن‌ها نداشته و فقط باخت‌های شاهین را سنگین‌تر کرده است.

نفت مسجد سلیمان که عملکرد قابل قبولی در لیگ برتر داشته، 3 امتیاز شیرین خارج از خانه را این هفته مقابل پیکان بدست آورد. شاگردان مهدی تارتار با یک بازگشت خوب در هفته ششم با گل دقیقه 92 صادق صادقی میزبان خود پیکان را با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند تا به جای یک امتیاز، 3 امتیاز در تهران کسب کنند.

نساجی مازندران هم این فصل یک گل بعد از دقیقه 90 توسط محمد عباس‌زاده به ثمررسانده. گل عباس‌زاده در دقیقه 92، پیروزی یک بر صفر نساجی مقابل شاهین را به برد 2 بر صفر تبدیل کرده و تاثیری در امتیاز گرفته شده برای نساجی در آن بازی نداشته است.

شاگردان حسین فرکی در تیم پیکان هم با گلی که در ثانیه‌ها پایانی مقابل نفت مسجد سلیمان خوردند، یک امتیاز خانگی بازی هفته ششم را از دست دادند.

اگر گل‌هایی که بعد از دقیقه 90 این فصل به ثمر رسید، زده نمی‌شد تاثیری در شرایط جدول رده بندی بین 3 تیم اول و 3 تیم آخر جدول نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز