خبرگزاری کار ایران

تابش در نطق میان دستور:

نظام باید با افزایش سرمایه‌های اجتماعی و تحکیم اقتدار سیاسی بر شرایط موجود غلبه کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۷۱

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: زمینه گفت‌وگوی ملی که موجب اقتدار ملت است، باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا محمدرضا تابش امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به وضعیت محیط زیست کشور گفت:‌ عرصه محیط زیست و عرصه ورزشی در کشور نیازمند حمایت حاکمیت و مشارکت گسترده مردم است که باید موانع پیش روی علاقمندان این دو حوزه را برداریم.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه شرایط خطیر کشور را همه می‌دانیم، عنوان کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا طبقات آسیب‌پذیر را هدف قرار داده است و نظام باید با افزایش سرمایه اجتماعی و تحکیم اقتدار سیاسی بر این شرایط غلبه کند. وقت آن است که هدایت های دوراندیشانه مقام معظم رهبری را با پرچم داری صلح و همزیستی در منطقه و دفاع از رویکردها و دستاوردهای برجام چنانکه رئیس‌جمهور محترم در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده محقق کنیم. باید نگرانی از معیشت و ترس از آینده را از جامعه با اقتدار و تدبیر دور کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: کشور به مدیریت اجرایی، قضایی و تقنینی در بحث بالا بردن سطح کارآمدی و اصلاحات نیاز دارد. باید فراتر از مبارزه با مفسد که اگر این تیغ دولبه درست به کار گرفته نشود موجب تضعیف قدرت مدیریت های سالم و کارآمد و فرار سرمایه ها و یأس کار آفرینان می شود با پدیده فساد به نحوی مقابله کرد تا به اصلاحات سودمند ساختاری منجر گردد.

تابش با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: انتخابات زبان سخن گفتن مردم با یکدیگر و زبان سخن گفتن مردم با حاکمیت و حاکمیت با مردم و جریان‌های سیاسی است زمینه گفت‌وگوی ملی که موجب اقتدار ملت است، باید فراهم شود.

نماینده ارکان یادآور شد: ابلاغ سیاست های کلی نظام قانونگذاری از طرف مقام معظم رهبری فرصت مناسبی است تا بر پایه آن، مجلسی که میزان را رأی مردم می کند و در رأس امور قرار می دهد و مرجعیت واحد قانوگزاری را به آن باز می گرداند مستقر سازیم.

وی افزود: از مسئولان محترم کشوری و استان و شهرستان استدعا دارم در خصوص تأمین نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات درمانی مکفی، ساخت منابع ذخیره سازی آب، تأمین مسکن جوانان، تعمیر و احداث مدارس با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، ارتقای نیروی انتظامی و ایفای تعهدات اجتماعی توسط صاحبان صنایع در شهرستان اردکان اهتمام لازم را مبذول دارند.

تابش تاکید کرد: در استان یزد تسریع در اجرای پروژه های تأمین آب شرب و بهداشت، دو بانده کردن راه آهن یزدارژنگ، یزد- اقلید، راه اندازی قطار بین شهری اردکان- میبد – اشکذر- یزد- مهریز، آزادراه نطنز- اردکان - یزد - سیرجان، بازسازی و نوسازی بزرگراه نائین - یزد و راه های یزد- طبس و اردکان - چوپانان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: انتظار داریم بانک مرکزی مشکل تسویه حساب ارزی و استفاده فعالان اقتصادی از ارز صادارتی را حل نماید و وزارت اقتصاد با اختصاص خط اعتباری از محل صد در صد مانده سپرده ها برای راه اندازی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای شصت درصد، فرصت ایجاد بیش از سی هزار اشتغال جدید در استان را فراهم سازند.

نماینده اردگان خاطرنشان کرد: جوانان و زنان جامعه نیروهای پیشران توسعه متوازن و پایدار و تأثیرگذار در همه شئون اجتماع هستند. حقوق آنها را پاس بداریم و از توانمندی هایشان در پیشبرد مقاصد نظام و اداره کشور استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز