خبرگزاری کار ایران

تکاپوی نتانیاهو برای رفع اتهام در جلسه دادگاه

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۵۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه محاکمه امروز- چهارشنبه- تلاش خواهد کرد دادستان کل را به عدم اصرار بر توجیه اتهام علیه او قانع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سبق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز- چهارشنبه- تلاش خواهد کرد تا پیش از محاکمه در سلسله جلسه‌های مقدماتی اتهامات وارد شده علیه وی در زمینه فساد را از خود دور کند. 

نتانیاهو در جلسه محاکمه دادگاه تلاش خواهد کرد تا دادستان را از اصرار خود برای توجیه اتهام علیه او منصرف کند.

بعید به نظر می‌رسد که نتانیاهو با توجه به دو بار ناکامی در تحقق پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی در عرصه سیاسی نجات یابد. 

وی در طول دوره‌های مختلف انجام هر نوع تخلفی را تکذیب کرده است.

اتهام‌های وارد شده علیه نتانیاهو

«آویخای مندلبلیت»، ‌دادستان کل اسرائیل در ماه فوریه گذشته از قصد خود برای توجیه اتهام کیفری علیه نتانیاهو بر اساس تحقیقات انجام شده با عناوین پرونده ۴۰۰۰،‌ پرونده ۱۰۰۰ و پرونده ۲۰۰۰ خبر داده بود. 

نتانیاهو با اتهام‌هایی چون کلاهبرداری و خیانت در امانت در سه پرونده مذکور و همچنین دریافت رشوه در پرونده ۴۰۰۰ مواجه است. 

وی خود را قربانی سیاسی خدعه‌های رسانه‌ای در همکاری با حزاب چپ می‌داند. 

اهداف جلسه‌های مقدماتی

این جلسه‌ها به نخست‌وزیر فرصت می‌دهد اتهام‌های وارده را رد و دادستان کل را به حذف یا تخفیف آنها قانع کند. 

اگر نتانیاهو همچنان در رأس قدرت باشد، در صورت توجیه اتهامات رسمی در زمینه فساد علیه وی‌ از هر نوع التزام قانونی برای استعفا آزاد است.

بر اساس قانون اسرائیل، نخست‌وزیر این رژیم در صورت محکومیت باید از کار برکنار شود اما می‌تواند در طول دوره اقدامات قانونی در منصب خود باقی بماند. 

مجازات رشوه، ۱۰ سال زندان یا پرداخت غرامت یا هر دو است. مجازات کلاهبرداری و خیانت در امانت، سه سال حبس است. این در حالی است که حامیان نتانیاهو بر تلاش برای اعطای مصونیت قضائی به وی تأکید کرده‌اند اما هنوز اطمینانی از حصول تعداد کافی اعضای پارلمان وجود ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز