خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۹۰۱

هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری«دوره پنجم» با قرائت بیانیه پایانی نمایندگان آن از سوی حجت‌الاسلام کعبی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«مجلس خبرگان رهبری در پایان هفتمین اجلاسیه رسمی این مجلس با تسلیت شهادت حضرت زین العابدین(ع) و عرض ارادت به پیشگاه سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مظلوم ترور، ایثارگران و جانبازان سرافراز و مدافعان حرم که درس صبر، مقاومت، استقامت و مبارزه با ظلم را آموختند بر مطالب زیر تأکید می نماید:

۱.  مراسم با عظمت راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان یک الگوی موفق امت سازی و تمدن سازی پیش روست. از ملت بزرگ ایران و ملت بزرگ عراق به ویژه عشایر این کشور و همه دست اندرکاران برگزاری و تأمین امنیت این برنامه ی باشکوه و نیز علما و مراجع بزرگوار تقلید و تمام آزادیخواهان جهان تقدیر و تشکر می شود.

۲. برنامه ریزی برای تحقق ابعاد نورانی و راهبردهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عزم، تصمیم، بصیرت و ایمان مردم و مسؤولین را می طلبد. روحیه «استکبارستیزی» و «خودباوری» که در بیانیه گام دوم متبلور است برای ملتی که همواره در معرض تهدید مستکبران زورگو قرار داشته، سرمایه گرانبهایی است که حفظ کیان انقلاب اسلامی به آن بستگی دارد. همین روحیه است که می تواند کشور را به نقطه مطلوب برساند و از نگاه به بیگانه و امید بستن به برخی دولتهای پَست و بدعهد غربی برای حل مشکلات مردم، علاجی حاصل نخواهد شد.

۳. رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه برای طبقات محروم و ضعیف، اهتمام جدی و کار جهادی مسؤولان را طلب می کند. امروز حمایت جدی از رونق تولید ملی به عنوان خط مقدم خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی یک ضرورت است. از مسؤولین به ویژه دولت محترم می خواهیم با نظارت بیشتر بر روند خصوصی سازی و حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران داخلی و کارگران شریف، عزم و اراده ملی برای توانمندی و توانمندسازی را به عنوان یک اصل کلیدی و تأثیرگذار و عزت آفرین مورد توجه قرار داده و با عنایت به سیاست های «اقتصاد مقاومتی» از تعطیلی و کاهش تولید بنگاههای مربوطه جلوگیری کنند.

۴. از آنجا که انقلاب اسلامی، ماهیتی کاملاً فرهنگی داشته و عامل مؤثر در راه پیشرفت و سربلندی ملت بزرگ ایران و الگو برای ملت های مسلمان دیگر بوده است باید در جهت صیانت از اصول، مبانی و اهداف آن با تمام وجود مجاهدت و فداکاری کرد و با برنامه ریزی دقیق در مقابل دسیسه دشمنان برای انحراف انقلاب به ویژه از طریق ترویج فرهنگ منحط غرب به ویژه در عرصه عفاف و حجاب، ایستادگی نمود. از مسؤولان محترم می‎خواهیم برای تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی برای مبارزه با مظاهر بدحجابی و بی حجابی که مطالبه بحق مردم مؤمن، متدین و انقلابی است، تلاش مضاعف نمایند.

۵. با تقدیر و تشکر از اقدامات مؤثر و امید بخش رئیس محترم قوه قضائیه، ضمن حمایت از مبارزه با فساد به عنوان یک مسؤولیت سرنوشت ساز در راه سلامت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از ایشان می خواهیم استمرار احیاء حقوق عامه و مبارزه با ریشه های فساد و تبعیض را که آرمان حضرت امام(ره)، مطالبه رهبر معظم انقلاب و دغدغه ملت بزرگ ایران است همچنان قاطعانه در دستور کار داشته باشند.

۶. خبرگان ملت، با تشکر از مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در جهت راهبرد مقاومت فعال و منسجم در سطح منطقه و بین الملل ـفلسطین، لبنان، عراق، سوریه، یمن، بحرین و کشمیر ـضمن محکوم نمودن بیانیه اخیر سه کشور بدعهد اروپایی علیه کشورمان بر حفظ، تقویت و ارتقای محور مقاومت و نفی هرگونه مذاکره در هر سطحی با آمریکا تأکید می شود و از قوای سه گانه و مسؤولان محترم می خواهد که مؤلفه های ارزشمند این بازدارندگی مانند وحدت و انسجام ملی، پیروی یکپارچه از رهبری، اقتصاد مقاومتی، ارتقاء علم و فناوری و افزایش توان نظامی کشور که در ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی به نمایش گذارده شد همچنان با جدیت دنبال نمایند.

۷. در فصل بازگشایی مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه ضمن آرزوی توفیق برای همه عزیزان بر ارتقاء عدالت آموزشی متناسب با تحریمها تأکید می شود و از مسؤولان محترم می خواهیم پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری، تمام ظرفیت خود را برای حفظ و ارتقاء علم و فناوری و تعمیق اخلاق و فضیلت و کادرسازی برای آینده نظام اسلامی به کار گیرند.

در پایان یاد امام راحل و همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشته و سلامت و سربلندی را برای ملت ایران در سایه عنایات حضرت بقیه الله «ارواحنا فداه» و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از خداوند متعال مسئلت می نمائیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز