خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک خوزستان در اهواز

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۷۰

نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک به میزبانی معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر مشارکت گسترده‌تر سازمان هادر اهواز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک استان خوزستان با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و نمایندگان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در استانداری خوزستان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان خوزستان در ابتدای این نشست، گفت: برنامه‌های امسال هفته ملی کودک طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در اهواز و شهرهای سراسر استان برگزار می‌شود.

وحید کیانی با اشاره به این که رشد و بالندگی کودکان روشن‎ترین نشانه‎ی توان هر جامعه محسوب می‎شود، افزود: هیچ تلاشی ارزشمندتر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد، چرا که کودکان شهروندان شریفی هستند که می‎توانند در ساختن آینده‎ای بهتر یار و یاورمان باشند.

وی تاکید کرد: بدون تردید حرکت از موقعیت فعلی به شرایط مطلوب که شایسته‎ی کودکان باشد، نمی‎تواند بدون برنامه‎ای دقیق و علمی، کار فکری مداوم، کسب دانشِ نوین، افزایش همکاری و تفاهم و کسب مهارت‎های جدید برای همه‎ی آن‎هایی که به نوعی با مباحث ویژه‎ی کودکان مرتبط هستند و دغدغه‎ی کمال یافتگی آنان را دارند صورت گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به نزدیک شده به روز جهانی و هفته ملی کودک، خاطرنشان کرد: امسال همچون سال گذشته بار دیگر شعار «آینده را باید ساخت» برای گرامی‌داشت این هفته انتخاب شده ‌است و تلاش خواهیم کرد با برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز و هم چنین هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر استان در راستای ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه قدم برداریم.

کیانی ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان و معرفی سازمان‎های فعال در حوزه‎ی کودک و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه به ویژه «خانواده‌ها و اولیای تربیتی»  و توجه به هویت ملی و بهره‎گیری از آموزه‎های دین مبین اسلام (در رابطه با حقوق کودک) را ازجمله اهداف برگزاری روز جهانی و هفته ملی کودک عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه صفر با این هفته، به منظور نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، ویژه‌ برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته به رویکردِ آموزه‌های عاشورا، توجه ویژه خواهد داشت.

در نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک نمایندگان سازمان‌های دعوت شده دیدگاه‌های خود را بیان کردند و قرار شد برنامه های هفته ملی کودک با متولی گری کانون و مشارکت فعال هر یک از این سازمان‌ها برای طراحی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته ملی کودک برگزار شود.

این نمایندگان بر گسترش پوشش برنامه‌ها در بین تعداد بیشتری از کودکان، کودکان کار، کودکان بیمار و بستری در بیمارستان‌ها همچنین کودکان مناطق کم برخوردار و روستاهای محروم استان تاکید داشتند.

همچنین در این نشست مباحثی در زمینه اهمیت تاکید بر محیط زیست، میراث فرهنگی، آموزش و مهارت زندگی و موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در برنامه‌های این هفته مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک که روز 3 مهرماه ۱۳۹۸ با محوریت کانون در استانداری خوزستان برگزار شد؛ نمایندگان سازمان‌ها و نهادهایی مانند آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های عمومی، شهرداری اهوار، بنیاد شهید، بهزیستی، نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی حفاظت محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداری اهواز با یک‌دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک خوزستان در اهواز

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک خوزستان در اهواز

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک خوزستان در اهواز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز