خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

راهبرد اصلی مثلث توسعه اقتصادی جلب مشارکت افکار عمومی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۲۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تحقق مسیر توسعه اقتصادی علاوه بر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا، به همراهی و مشارکت آحاد جامعه نیز نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نخستین نشست هم‌اندیشی جریان‌سازی رسانه‎‌ای در عرصه فعالیت های اقتصادی استان و در جمع شماری از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی، تشکل های بخش خصوصی و نهادهای علمی و دانشگاهی گفت: این جلسه به درخواست صدا و سیمای خراسان رضوی و با هدف تدوین یک استراتژی رسانه‌ای موثر در جهت تحقق اهداف و برنامه های الگوی مذکور برگزار شده است و هدف غایی آن جلب مشارکت و همراه‌سازی افکار عمومی در مسیر توسعه استان مان است.

وی با اذعان به اینکه بخش عمده‌ای از روند اطلاع رسانی در مسیر اجرای طرح ها و برنامه های اقتصادی استان تا به امروز هدفمند نبوده است، یادآور شد: انعکاس مطالبات جامعه، توجه به ظرفیت های اقتصادی استان، حمایت از سرمایه گذاری های موجود و تلاش برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری های جدید، اتخاذ یک استراتژی موثر در بازتاب عملکرد اجرایی بخش های مختلف و به ویژه اقدامات توسعه‌ای معین های اقتصادی؛ می تواند بخشی از دیپلماسی رسانه‌ای هدفمند ما در این مسیر باشد.

رسولیان تاکید کرد: در عین حال باید توجه داشته باشیم که انفعال در این عرصه و نبود یک مسیر ارتباطی شفاف و قابل اعتماد با جامعه می تواند نوعی بی‌اعتمادی را در اذهان عموم ایجاد کند و این سرمایه اجتماعی ارزشمند را از میان ببرد.

وی از مدیران و صاحبنظران حاضر در این نشست خواست تا اولویت های موضوعی خود را در هر بخش جمع بندی کرده و ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بر اهمیت مشارکت جویی از رسانه های مختلف ملی و محلی برای تبیین مباحث مذکور تاکید کرد و افزود: این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی برای سرمایه گذاری است که هر کدام آن ها می توانند زمینه ساز توسعه مطلوبی برای این خطه باشند.

وی خاطر نشان کرد: بررسی گسترده ای در عرصه های مختلف اقتصادی استان داشته و مجموع سرمایه گذاری هایی که در این حوزه ها به عمل آمده را گردآوری نمودیم که جمع چیزی حدود 128هزار میلیارد تومان برآورد می شود و امیدواریم در آینده ای نزدیک، این رقم به 200هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. به زودی گزارش جامعی از این سرمایه گذاری ها را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.

در این نشست نمایندگان دستگاه های اجرایی، نهادهای علمی و دانشگاهی و تشکل های بخش خصوصی و صدا و سیما، دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص روندها و الزامات جریان سازی رسانه ای در موضوعات اقتصادی استان بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز