خبرگزاری کار ایران

به دنبال عدم صدور روادید برخی اعضای هیأت روس؛

معاون سفیر آمریکا در مسکو احضار شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۰۸۱

مسکو معاون سفیر آمریکا را به دنبال عدم صدور روادید برخی از اعضای هیأت روس احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو معاون سفیر آمریکا را به دنبال عدم صدور ویزای تعدادی از اعضای هیأت روس برای شرکت در نشست سازمان ملل احضار کرده است.  

ریابکوف گفت: «امروز- سه‌شنبه- بارت گورمن، معاون هیأت دیپلماتیک آمریکا احضار شد و ما مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ و یادداشت دیپلماتیکی را به هیمن مناسبت ارائه کردیم».

«کنستانتین کوساتشوف»، رئیس کمیته شورای اتحادیه امور خارجه روسیه گفت: «هفت نفر از دیپلمات‌های روسیه از جمله سرگئی پوتین، رئیس دبیر خانه وزارت خارجه از ورود به آمریکا برای شرکت در فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک منع شده‌اند».

کوساتشوف امروز در جمع خبرنگاران گفت: «در بین این دیپلمات‌ها هفت نفر از کارکنان وزارت خارجه و سه مقام بلند پایه از جمله من وجود دارد».  

وی در ادامه افزود: «روسیه این وضعیت را حتما با دبیر کل سازمان ملل بررسی خواهد کرد».

کوساتشوف پیش از این تأکید کرده بود که ۱۰ نفر از اعضای هیات روس از جمله شخص او روادید آمریکا برای مشارکت در اعمال مجمع عمومی سازمان ملل را دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: «آمریکا برخلاف تعهداتش به جامعه جهانی روادید برخی اعضای هیأت روس را صادر نکرده است».

این مقام روس، چنین رویکردی را بسیار ناراحت کننده توصیف کرد که قابل توضیح و توجیه نیست.

آمریکا کوساتشوف را در آوریل ۲۰۱۸ تحریم کرد.‎

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز