خبرگزاری کار ایران

رژه نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۲۹

مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان رضوی صبح یکشنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغازین روز هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مراسم رژه یگانهای منتخب پیاده و موتوری نیروهای مسلح در حالی از مقابل جایگاه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی خراسان رضوی در  بلوار نماز این کلانشهر انجام شد که جایگاه ویژه مزین به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است: دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ایران بیفتند با واکنش سختی مواجه خواهند شد زیرا دوران بزن در رو گذشته است.  

استاندار خراسان رضوی در این مراسم به تهاجم ۳۸ سال پیش مزدوران صدام به نظام نوپای جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: این حمله با تحریک، حمایت مالی و تبلیعاتی قدرتهای خارجی به کشورمان صورت گرفت اما با وجود همه کاستی‌های سالهای نخست جنگ توانستیم طی دو سال صدام را به مرزهای بین المللی برگردانیم.  

علیرضا رزم حسینی افزود: در آن سالها همه اقشار با فرمان امام خمینی(ره) برای دفاع به جبهه هجوم آوردند و ما امروز آن دفاع را گرامی می داریم.  

وی ادامه داد: در رشته عملیات مختلف نیروهای مسلح با همراهی سپاه و ارتش دشمنان را عقب راندیم و امروز نیز می خواهیم بگوئیم ملت صلح‌جویی هستیم و همواره برای حفظ کیان خود آماده ایم.  

استاندار خراسان رضوی به نیت شوم قدرتهای بیگانه برای ممانعت از استقلال اقتصادی ایران اشاره و بیان کرد: امروز نیز تحت خیمه ولایت فقیه اگر می خواهیم در برابر تحریم‌های اقتصادی پیروز شویم باید بتوانیم مانند دفاع مقدس مردم را پای کار بیاوریم تا بتوانیم تحریم ها را پشت سر بگذاریم.  

وی گفت: باید به حدی از استقلال و اقتدار برسیم که قدرتهای بیگانه روی ما حساب کنند تا آنها پای میز مذاکره بیایند نه اینکه ما پای میز مذاکره برویم.  

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس گنجی است که باید سالهای سال از میرآث آن با توجه به نیازهای‌مان استخراج کنیم.  این دفاع ضمن حفظ نظام، تولید فرهنگ داشت و سالها برای مردم قابل استفاده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: آنچه را که امروز به عنوان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار داریم مدیون دفاع مقدس و شهدای ۴۰ ساله راه انقلاب اسلامی است.  

وی ادامه داد: امروز مرزهای دفاعی دیروز ما گسترش یافته و افراد دیگری این مسئولیت را در جای جای جهان بر عهده گرفته اند و با جبهه ای به بزرگی ارزشهای گسترش یافته انقلاب اسلامی روبرو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز