خبرگزاری کار ایران

نتیجه‌ای تحقیر آمیز در تاریخ بسکتبال امریکا

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۵۱

تیم ملی بسکتبال امریکا شکستی سخت و سنگین را پذیرا شده است.

به گزارش ایلنا، این بدترین نتیجه تاریخ بود؛ نتیجه‌ای که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. برای کشوری که گران‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی دنیا را برگزار می‌کند و ارزش ستاره‌هایش با کل مجموع لیگ‌های برتر دنیا برابری می‌کند، نتیجه‌ای این‌چنین حقارت‌بار در جام‌جهانی قابل توجیه نبود. آمریکا را همیشه به‌عنوان قدرت تسخیرناپذیر و شماره یک بسکتبال دنیا می‌شناسیم، اما این فرضیه خیلی زود در چین رنگ باخت؛ جایی که آسمانخراش‌های رنگین‌پوست آمریکایی به‌طرز عجیب و ناباورانه‌ای برابر رقبا زانو زدند تا رتبه نازل هفتمی، پایان کار غول‌ها در شرق دور باشد.

سبد آمریکایی آسان‌تر از همیشه برای رقبا فتح شد و غول‌ها، شبحی بیش نبودند تا تمامی انگاره‌ها و باورهای پیشین درباره ابرقدرت‌ها باطل شود. دو شکست پیاپی برابر فرانسه و صربستان سبب شد تا بدترین نتیجه تاریخ بسکتبال آمریکا در رقابت‌های جهانی رقم بخورد. آمریکا پس از باخت برابر فرانسه در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ در چین، در بازی مقابل صربستان نیز تن به شکست داد تا در نهایت در رده هفتم جهان قرار بگیرد؛ نتیجه‌ای نتیجه ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ آمریکا در رقابت‌های قهرمانی جهان است.

اگر تا پیش از جام‌جهانی چین، ششمی آمریکا در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۰۲ یک افسوس بزرگ برای این تیم بود، هفتمی در رقابت‌های ۲۰۱۹ یک تحقیر بزرگ برای یانکی‌ها در بسکتبال محسوب می‌شود. سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا بعد از باخت برابر فرانسه گفته بود که برابر بهترین فرانسه تاریخ قرار گرفته و هیچ‌وقت چنین تیم قدرتمندی ندیده است. آن شکست، اولین شکست آمریکا در بسکتبال قهرمانی جهان از سال ۲۰۰۶ محسوب می‌شد. حالا آمریکا، تیم صاحب سبک در بسکتبال، تحقیر سال ۲۰۰۲ را به شکلی بدتر تجربه کرد و در رده هفتم جهان قرار گرفت.

اگرچه بسیاری بر این باورند که برای ابرقدرت بسکتبال دنیا قهرمانی و موفقیت در جام‌جهانی خیلی وقت است که ارزش و اعتبار خود را از دست داده و از همین‌رو برخی از مهم‌ترین ستاره‌های NBA ترجیح دادند رنج سفر طولانی به چین را تحمل نکنند و در جام‌جهانی غایب بودند، اما آمریکا به اندازه‌ای بزرگ و پرستاره هست که با هر ترکیبی باید به جام و قهرمانی بیندیشد.

برای یانکی‌ها موفقیت در المپیک و طلای پنج‌حلقه‌ای ارزش و جذابیت بیشتری دارد و کارشناسان بسکتبال معتقدند در توکیو باید منتظر تیم متفاوتی باشیم، اما به‌رغم همه این تعابیر منطقی، این نتیجه نشان داد فاصله تیم‌ها در بسکتبال جهان کمتر شده و خیلی از تیم‌ها بازیکنان زیادی در لیگ NBA دارند و آمریکا نیز فهمید که برای کسب طلای المپیک در بسکتبال کارش سخت‌تر از قبل شده است و باید بهترین تیم ممکن خود را به این رقابت‌ها بفرستد.

آمریکا در توکیو به‌دنبال کسب چهارمین مدال طلای پیاپی در بسکتبال المپیک است و در این راه قصد دارد بهترین بازیکنان خود را به توکیو بفرستد تا تیم بتواند عملکرد ضعیف خود را در جام‌جهانی 2019 جبران کند؛ اتفاقی که حالا با این نمایش ناامیدکننده در چین به‌نظر بسیار دشوار و حتی غیرممکن می‌نماید.

در رقابت‌های قهرمانی جهان در چین، تیم‌های نیجریه، آرژانتین، آمریکا، ایران، فرانسه، اسپانیا و استرالیا توانستند سهمیه المپیک را به‌دست بیاورند تا در کنار ژاپن ۸ تیم از ۱۲ تیم شرکت‌کننده در بسکتبال المپیک باشند و چهار تیم دیگر نیز در ادامه در رقابت‌های انتخابی المپیک که چند ماه دیگر برگزار می‌شود مشخص خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز