خبرگزاری کار ایران

مرتضوی خبرداد:

کلاهبرداری از جوانان جویای کار با آگهی استخدام فریبنده

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۲۹۸

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی فردی که با تبلیغ آگهی استخدام در سایت‌های دیوار، شیپور و کانال‌های تلگرامی افراد جویای کار را فریب و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان به این پلیس مبنی اینکه با مشاهده آگهی کار در منزل در سایت دیوار با فرد آگهی دهنده تماس و مبلغ 5 میلیون ریال به عنوان هزینه ثبت‌نام و تشکیل پرونده پرداخت و پس از آن پاسخگوی تماس نبوده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: در تحقیقات مشخص‌ شد متهم علاوه بر فرد مذکور، از افراد دیگری نیز به همین روش کلاهبرداری کرده و سرانجام با بررسی‌های تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

وی ادامه داد: وی پس از مشاهده مستندات پلیس، ضمن اقرار به جرم خود اظهار داشت با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی با حقوق و مزایای فریبنده و اغواکننده کردم و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان تلفن‌همراه خود را از دسترس خارج می‌کردم.

مرتضوی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز