خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه عراق‌:

توافق بزرگ بین بغداد و مسکو قدرت مقابله با چالش‌ها را تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۶۲۸

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که توافق بزرگ بین بغداد و مسکو قدرت مقابله با چالش‌ها را تقویت کرده و دو طرف برای ثبات منطقه تلاش می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق روز گذشته- جمعه- تأکید کرد که توافق بزرگ بین بغداد و مسکو قدرت مقابله با چالش‌های مشترک را تقویت کرده و دو طرف نیز برای برقراری ثبات در منطقه تلاش خواهند کرد.

وی در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک گفت: «دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از بغداد در روزهای هفتم و هشتم اکتبر آینده در چارچوب یک سری تغییرات منطقه¬‌ی  قرار می‌گیرد و در پی بررسی اوضاع در بغداد با حضور رؤسای سه گانه و محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق است». 

سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد: «ایجاد دیدگاه و چشم‌انداز مشترک به ویژه در ارتباط با خطرها و چالش‌های منطقه از جمله تشدید تنش بین تهران و واشنگتن و نیز مبارزه با تروریسم و تبادل حمایت مشترک بین بغداد و مسکو در صدر رایزنی‌های دو طرف قرار دارد». 

وی گفت که در این دیدار همچنین موضوع حمایت از تلاش‌های عراق در سطوح مختلف در ارتباط با روابط دو جانبه در بخش‌های انرژی و دیگر زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک بررسی خواهد شد. 

صحاف در ادامه افزود: «روابط روسیه و عراق از عنصر استراتژیک پایدار برخوردار است که از آگاهی دو طرف برای لزوم ادامه عملیات مشترک نشأت گرفته و فرصت توانمند سازی عراق در زمینه‌های متعددی چون کشاورزی، صنعت،‌ انرژی، نفت و دیگر زمینه‌های مرتبط با آموزش دیپلماتیک را پوشش می‌دهد». 

وی گفت که این دیدار همچنن به هماهنگ‌سازی دیدگاه‌ها درباره موضوعات مهمی که منطقه را درگیر کرده به ویژه اینکه عراق برای خاموش کردن آتش جنگ بین تهران و واشنگتن تلاش می‌کند و نیز برقراری ثبات و لزوم مبارزه با تروریسم به ویژه در دستگاه‌های ملی عراق چشم دوخته است. 

سخنگوی وزارت خارجه عراق درباره نقش روسیه در مبارزه با تروریسم گفت: «برادران ما درمسکو از اهمیت امنیت و ثبات در منطقه و لزوم دور نگه داشتن آن از هر نوع تنشی که بر امنیت این منطقه تأثیر منفی دارد، آگاه هستند و توافق بزرگ بین بغداد و مسکو در سطح مبارزه با تروریسم قدرت مقابله با چالش‌های مشترک را افزایش می‌دهد». 

وی درباره پرونده سوریه و بررسی آن در دیدار لاوروف از بغداد گفت:‌ «دیدگاه عراق که در تمام دیدارها و نیز اتحادیه عرب مطرح می‌شود، ‌تأکید بر لزوم بازگشت سوریه به این اتحادیه به منظور تحقق سه اولویت ابقاء بر هویت اتحادیه عرب به عنوان یک اتحادیه، تأکید بر ایفای نقش مشترک عربی در تمام موضوعات عربی استراتژیک و نیز امنیت کشورهای عربی به صورت مساوی و غیر قابل تفکیک است و این امر مستلزم ادامه تلاش‌های عربی مشترک در مسیر مبارزه با تروریسم برای تقویت کشور ملی و بازگشت حضور قوی‌تر عرب است». 

صحاف در پایان تأکید کرد که بدون بازگشت امنیت مشترک عربی و تلاش برای هماهنگی متقابل، پیشرفت اقتصادی مشترک و حمایت اجتماعی مشترک عربی امکان پذیر نیست و عراق همیشه و همواره حضور پر رنگی در این زمینه داشته و گواه آن، دیدگاه بغداد درباره تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای عربی و محکوم کردن این حملات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز